Avatar billede Roneklindt Novice
10. maj 2012 - 09:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kopier drev

Hej, jeg er en af de tosser som bare har installeret win8-Beta, oven på mit win7.

Her tænker jeg så. Hvis jeg kopiere HELE mit C drev, med undtagelse af mit styresystem. også smider det på mit D drev i stedet.
Også derefter formatere mit C drev og installere win7 igen.
Ja, så var min ide, at min pc var tilbage som jeg husker den inden win8.

så mit spørgsmål er:
Kan man kopiere et drev til et andet, uden styre system?
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2012 - 10:00 #1
programmer der er installeret på drev c og kopieret vil ikke virke - de skal altid geninstalleres med rette koder og så videre

men alt andet kan du bare kopiere til et andet medie

må sige win 8 er heller ikke faldet i min smag så hvis jeg får muligheden forbigår den min samling af styresystemer

jeg beklager microsoft - det er et vildskud
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 10:06 #2
det går ikke - i din brugermappe ligger bla mappen appdata, og den indeholder data om det installerede software - så der skal du have fat i den gamle udgave fra win7.
Du kan lave en backup på denne måde - i win8 kører du windows let overførsel (via stifinder kør windows\system32\migwiz\migwiz.exe)
Så laver du en backup af alle data og dine personlige indstillinger (bla mail-konti) automatisk (gem det på d-drevet)
Nu kan du installere win7 helt forfra, og i den køre samme program, og sætte den ti 'dette er den nye maskine' - så vil den reetablere alt (dine programmer skal stadig installeres, så husk viruskontrol samt en liste over dine programmer med evt registreringsnøgler osv).
Avatar billede Roneklindt Novice
10. maj 2012 - 10:19 #3
Er det slet ikke muligt, at få mit win7 tilbage.
Gendanne til i går måske?

Det undre mig lidt, at da' jeg installerede win8 kunne den huske alle mine indstillinger. Så tænker bare om det så ikke også gælder den anden vej tilbage??
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 10:26 #4
windows er lavet, så du næste altid kan opgradere - men den tillader ikke at gå tilbage/ned i version. Det er deres politik - ellers ville det kunne gøres. Der er kun 'let overførsel' og installation helt forfra (men så får du også ryddet op på maskinen).
Avatar billede Roneklindt Novice
10. maj 2012 - 10:34 #5
Det er ikke mindre end 14 dage siden jeg formaterede min pc helt.
så det irritere mig meget, jeg skal til det igen.. Men så kan jeg jo lære af min fejl..
Avatar billede claes57 Ekspert
10. maj 2012 - 11:11 #6
næste gang du vil lege med et operativsystem (fx teste linux), så brug virtualbox. Der kan du hurtigt oprette en lille test på fx 20gb diskplads, og slette den efter brug.
https://www.virtualbox.org/
Avatar billede khawk2k Nybegynder
11. maj 2012 - 08:32 #7
Da noget familie lavede samme fejl brugte jeg princippet fra disse:
http://www.tomshardware.com/forum/269-73-uninstall-consumer-preview
http://www.trickstime.com/2012/03/how-to-uninstall-windows-8-and-restore.html
http://pureinfotech.com/2011/10/10/how-to-uninstall-windows-8-developer-preview-and-restore-windows-7-step-by-step/

Jeg brugte dog en linux livecd (ubuntu), da det var en præinstalleret windows uden skive.

Det fungerede uden problemer bagefter. Første opstart tog dog så lang tid med at være klar med skrivebordet at jeg nåede at blive nervøs. Det tog nok cirka en halv time før den var helt klar.
Avatar billede Roneklindt Novice
08. august 2012 - 21:43 #8
formaterede min pc