Avatar billede klavil Seniormester
09. maj 2012 - 02:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HP netværksprinter opsætning til googlemail til scanning og andet?

Er det muligt at sætte min printer op til en gogglemail konto inde i controlcenter?
Som jeg kan se har jeg kun mulighed for at vælge windows live mail og outlook 2007 i controlcenter.
Syntes det kunne være lidt nemmere at når jeg scanner, så kan jeg sende filerne direkte til min mail istedet for at jeg som nu, skal op til den pc som står ved printeren og scanne dem ind på den og derefter vedhæfte dem og sende dem til min mail. På den måde får jeg dem ned til min bærbare pc.
Avatar billede sadolin1978 Novice
09. maj 2012 - 06:26 #1
hvilken model drejer det sig om ?
Avatar billede klavil Seniormester
09. maj 2012 - 22:27 #2
Fejl fra min side i overskriften. Det er en Brother DCP-560CN
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. maj 2012 - 18:17 #3
du bør kunne sætte den op til mail, men om du kan bruge GMAIL vides ikke helt.
nogle udbydere lukker nemlig for trafik fra andet end computer udstyr.
du skal bruge mail konto, kodeord, smtp adr. og smtp port.
alle disse ting kan finde ved en enkel google søgning.
Jeg mener du har en mulighed for at sætte det hele op i et webinterface ved at indtaste printerens adr. i din bowser
Avatar billede klavil Seniormester
10. maj 2012 - 21:36 #4
Som jeg kan se i det controlcenter kan jeg sætte det op der, men der er kun de muligheder som jeg nævnte først.
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. maj 2012 - 21:42 #5
ok der er ikke en mulighed for at taste de data direkte ind på printeren ?
en del printere har nemlig den mulighed for at taske IP Adr. i din IE eller firefox eller hvad du nu bruger, også derved at kunne taste de data ind som beskrevet tidligere.
Avatar billede klavil Seniormester
26. maj 2012 - 15:54 #6
Hej igen

Har kigget alle menuér igennem i min printer og er ikke blevet klogere. Jeg har printet  network configuration ud fra printeren hvor der står :
Ip address
Subnet mask
Ip gateway
primary dns server
secondary dns server

Men jeg har ingen anelse om det kan bruges og evt til hvad?
Avatar billede klavil Seniormester
25. juni 2012 - 15:59 #7
tak for hjælpen, men er ikke kommet videre og har opgivet det :(