Avatar billede fransen Nybegynder
07. august 2001 - 23:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADSL - switches -IHC

jeg har forbundet min cisco router til en 10/100MB switch og derfra via et IHC krydsfelt til forskellige \"tappesteder\".
MAC\'s ser internettet fint fra alle placeringer, MEN PC-ere kan ikke fungere, kun hvis jeg sætter en HUB foran PC-erne.
jeg havde forventet at PC-erne så internettet direkte; idet de virker OK med et netkabel direkte fra switchen (udenom IHC krydsfeltet).
Problemos........?......
Avatar billede jasber Nybegynder
07. august 2001 - 23:23 #1
Lyder som om kablerne bliver krydset i IHC krydsfeltet. Hvis du har et krydset kabel liggende, så prøv med det imellem din PC og dit IHC krydsfelt.
Avatar billede fransen Nybegynder
07. august 2001 - 23:57 #2
har også prøvet med krydset kabel - same shit, OBS - MACs virker
Avatar billede new4354683438763 Nybegynder
13. april 2004 - 20:04 #3
jeg har også et IHC krydsfelt hjemme, har prøvet med IHC net hubben men kunne ikke komme i kontakt med nogle pc'er.
hvis du har et standart adsl modem skal du have en router med gateway.
det var det eneste vi kunne få til at virke, gatewayen kan du købe i tdc butiken til mellem 300-500 kr.
vi har ikke kunne få andet til at virke selv om vi har snakket med grusisten og LK som laver IHC systemet.
hilsen El-installatørens søn
Avatar billede new4354683438763 Nybegynder
13. april 2004 - 20:05 #4
PS det er ikke krydset kabler der er i IHC systemet