Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:12 Der er 18 kommentarer

Netværket er ikke identificeret (Windows vista)

Hej eksperter.

Jeg har lovet min far at hjælpe ham med internettet i hans hus i ishøj hvor de skal have trådløst netværk. problemet er at når jeg opretter forbindelse så fortæller den mig at netværket ikke er identificeret. I øjeblikket sidder jeg på min notebook som kører på windows 7 og her er ingen problemer?

er der nogen af jer der kan hjælpe mig og far med at løse dette problem?
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 13:22 #1
Altså din computer kan godt tilslutte netværket, men hans kan ikke?

Hvilket OS er der på din fars computer?
Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:23 #2
Den notebook jeg sidder på er windows 7

Min fars computer en compaq som kører på windows vista
Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:24 #3
hov glemte lige, min egen notebook kan godt få forbindelse men min fars bærbar (som kører på vista kan ikke)
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 13:29 #4
Hvilken krypteringsalgoritme? (WPA-PSK, WPA-AES eller WPA2-....)

Hvilken melding får du hvis du trykker på diagnosticer knappen?
Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:33 #5
Hvor finder jeg ud af hvilken kryptering?

og hvis jeg trykker på diagnosticer knappen får jeg følgende 3 valgmuligheder frem som ikke virker:

et problem med netværksrouteren eller bredbåndsmodemet forhindrer muligvis forbindelse til internettet.

Hent automatisk nye ip-indstillinger for netværkskortet

Nulstil netværkskortet "trådløs netværksforbindelse"
Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:34 #6
har lige fundet krypteringen det er WPA2 - Personal
Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:45 #7
ups sorry sikkerhedstype er WPA2-personal

krypteringstype er AES
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 13:46 #8
Ok. Du er sikker på at du har tastet den rigtige adgangskode?
Prøv lige at tjekke det efter og hvis den er rigtig så prøv lige at tage strømmen fra routeren i 10 sek.
Avatar billede Hieratic Nybegynder
06. maj 2012 - 13:53 #9
yep har skrevet den rigtige kode er også på med denne her notebook på selve internettet har lige prøvet at slukke og tænde det igen og dette har stadig ingen effekt :(
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 14:31 #10
Prøv at sætte krypteringen til WPA2-personal(Pre shared key PSK)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. maj 2012 - 15:40 #11
Hvad med firewallen i Vista maskinen? Prøv at deaktivere midlertidigt for at se om der så kommer hul igennem.
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. maj 2012 - 16:24 #12
#0 i har trådløst men har i en router?
Hvilken IP adresse får Vista computeren?
hvilken IP adresse får W7 maskinen?

glem alt om "krypterings graden". det omhandler jo hvor svært det er at bryde/aflæse koden

firewall burde også være ligegyldigt...

mit gæt: i har ikke en router eller windows vista er IKKE opdateret og derfor ikke registrerer netværket korrekt ... hvilket ikke behøves at betyde NOGET som helst for "internettets funktionalitet".
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 19:09 #13
#12 -> Der er forskel på hvad der burde være ligegyldigt og hvad der er ligegyldigt!

I min tid på routersupport hos TDC har jeg set utallige eksempler på, hvordan ændring af krypteringsgraden har hjulpet - blandt andet på vista maskiner. Jeg giver dig ret i, at det ideelt set ikke burde være sådan, men software og firmware for den sags skyld er jo ikke fejlfrit.
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. maj 2012 - 20:08 #14
#12 hvis du har været "user supporter" burde du også som det FØRSTE spørge:

1. har du router? (hvis nej så hvor mange DHCP tildelte adresser har vedkommende adgang til)
2. hvis han har router, er begge hans maskiner forbundet til samme SSID?
3. hvis de er på samme netværk, samme ssid hvilken LAN IP har de så OG har de korrekte DNS IP'ere

at gå efter krypteringsgrad er da at starte fejlsøgning noget forkert imo...

@Hieratic: på begge computere åbner du "kommandoprompt".
skriv: IPconfig -all

Fortæl hvad talne er for følgende felter:
IP-adresse
Subnetmask
Gateway
DNS Primær
DNS Sekundær
DHCP Server
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 20:45 #15
#14 Det kan du have ret i, men nu forudsatte jeg at visse ting var i orden, da den ene computer går på. Ved godt det er farligt at forudsætte noget man ikke ved noget om, men det er sjældent folk går trådløst på nettet med andet end en router. (1)

2. Chancen for at maskinen er forbundet til et forkert SSID er lille, da folk efterhånden er blevet gode til at sikre deres trådløse netværk.

3. Så vidt jeg ved så betyder fejlmeddelelsen "Netværket er ikke identificeret" at det ikke er lykkedes at få en ip adresse tildelt vha. DHCP.
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. maj 2012 - 21:07 #16
pkt 3. det er korrekt at manglende DHCP resulterer i en "ikke identificeret" men det er der også andre ting der gør...

manglende DNS, firewall, url-blocking og specifikt for Vista Servicepack installations fejl .... Vista havde rigtig mange issues med netværks registrering .. .blev først fixet med sp2 ... var der også en sp3?

anyways så har vi mange fejlkilder og muligheder og vi kommer nok ikke nærmere uden #0 til, at svare på spørgsmål :)
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 21:11 #17
Det kan osse være routeren ikke understøtter parameteren DHCP BROADCAST. Hvilken router model er her tale om?

Prøv følgende: http://support.microsoft.com/kb/928233

(men husk at tage en backup af registreringsdatabasen inden)
Avatar billede sand321 Nybegynder
06. maj 2012 - 21:15 #18
#16 -> Tak for info! Kan ikke huske om der osse var en SP3, har ikke haft så meget med vista at gøre.

Det har du ret i :)