Avatar billede kxrider Nybegynder
28. april 2012 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk vil ikke starte?

Hej

Jeg har en ekstern harddisk (Buffalo Ministation) som ikke vil starte op længere.

Normalt starter den automatisk når den bliver tilsluttet, nu sker der intet og min pc skabe forbindelse til den.

Det er ret kritisk da jeg har alle mine billeder samt dokumenter på den.

Nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede pstidsen Novice
28. april 2012 - 11:48 #1
Starter op? Der er ikke lys i den eller hvad? Har du prøvet i en anden pc? Kan du se den i Diskhåndteringen?
Avatar billede kxrider Nybegynder
28. april 2012 - 14:17 #2
Da den virkede før, kom der automatisk en besked hvor der blev spurgt om hvad man ønskede at gøre med den tilsluttede harddisk.

Jeg har prøvet et par andre pcer.

Der er lys i den. Den skifter lidt imellem gul og grøn (før lyste den altid kun grøn)

Jeg kan ikke se den i diskhåndtering
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2012 - 14:18 #3
Hvis du er heldig, er det ikke harddisken men boxen det er galt med. Inde i boxen er der en smule elektronik mellem disken og udgangen til USB. Det kan gå i stykker. Du kan tage disken ud af boxen og sætte den direkte til computeren. Det er muligvis besværligt at tage disken ud. På nogle skal man brække boxen op. Så hvis du gør det, så pas på ikke at bumbe rundt med den, for ikke at beskadige diskens skrivehoved.
Avatar billede hemberg Forsker
29. april 2012 - 12:18 #4
Det kan også være et defekt kabel imellem din diskstation og pc. Jeg ville prøve et andet kabel og evt en anden PC INDEN du skiller din ext.hdd fra hinanden.
Avatar billede kxrider Nybegynder
06. maj 2012 - 19:47 #5
Jeg har prøvet at skifte kabel, uden resultat.

Jeg har nu sendt den til pc fagmanden, så håber på de kan redde nogle data fra den.
Avatar billede kxrider Nybegynder
23. juni 2012 - 19:54 #6
Lukker tråden