Avatar billede torbennielsen666 Nybegynder
14. april 2012 - 17:24 Der er 4 kommentarer

Simpel database counter af posts

Hej.
Jeg vil gerne tælle hvor mange posts jeg har i de forskellige kategorier i min database og udskrive den.

Hvis jeg f.eks. har 3 forskellige som hedder kat, hund, hamster, hvordan laver jeg så en counter der checker og udskriver det?

Mvh.
Torben
Avatar billede The_Buzz Novice
14. april 2012 - 17:35 #1
SELECT count(id) as taeller from posts where kategori = 'hund'
Avatar billede vagnk Juniormester
14. april 2012 - 19:14 #2
SELECT count(*) GROUP BY type; Vil give dig antallet af hunde, katte og hamstere i samme hug.
Avatar billede torbennielsen666 Nybegynder
14. april 2012 - 20:19 #3
Mange tak.. :-)

Kan dog ikke rigtigt få det til at fungere... Den udskriver Resource id #5 ... En af jer der der har tid til at lave et lille eksempel med udskrivning? Går ud fra der skal noget while loop når den tæller igennem osv. ?
Avatar billede The_Buzz Novice
16. april 2012 - 12:02 #4
$result3 = mysql_query("SELECT count(id) as taeller from posts where kategori = 'hund'");
  while($row2 = mysql_fetch_row($result3)) {
    $count= $row2[0];
  }