Avatar billede cdvinge Nybegynder
11. april 2012 - 22:59 Der er 9 kommentarer

Windows 7 fryser på Lenovo G550, opdatere driver

Hej - jeg håber nogen kan hjælpe mig. Min computer har fået et ekstremt irriterende problem med at den fryser/låser.

I min task manager kan jeg se, at det kun er få procent processerkraft der bliver brugt og samme med fysisk hukommelse. Min computer er en Lenovo G550 (windows 7), 1½ gammel og kørt fint so far. Har tjekket for virus og adware uden resultat.

Problemet opstår oftest i stifinder eller programmer som bruger stifinder. Altså når jeg skal browse på min harddisk. Også i andre programmer som word, excel, photoshop osv. osv. Det er ikke programbestemt, men næsten hver gang jeg vil åbne/gemme en fil.

Jeg har fået at vide, at det muligvis er fordi, jeg skal opdatere driver til chipset. Det er dog ikke lykkedes mig at finde en ny til G550 nogle steder på nettet. På lenovo egen side har de ikke nogen driver til windows 7, 32 bit.

Kan man evt. bruge en anden ældre driver? Kan det være en anden driver, som harddisk der skal bruges? Har i andre løsningsforslag?

Jeg takker uendeligt meget for alt hjælp jeg kan få!
11. april 2012 - 23:27 #1
Velkommen til E. ...

... eller et varme problem ???
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2012 - 23:50 #2
Du skulle måske lige tjekke din disk for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2012 - 23:51 #3
#2 Win 7 fungerer på samme måde.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2012 - 07:26 #4
det kunne sagtens være en ram fejl

ofte kan man finde drivere der mangler med dette gratis program

slimdrivers

http://www.driverupdate.net/

der kan være mange så tag backup bagefter og læg på andet medie til en anden gang

m.v.h
Avatar billede cyberspace Nybegynder
12. april 2012 - 08:34 #5
Avatar billede cdvinge Nybegynder
12. april 2012 - 08:51 #6
Tak for jeres muligheder, er lige ved at prøve dem igennem. Så skal jeg nok komme med en melding.
Da jeg kørte et scan af mine harddisks med chkdsk tog det dog ca 4 timer, så kunne godt type på et problem her.
Avatar billede cdvinge Nybegynder
13. april 2012 - 10:28 #7
Siden jeg kørte check af mine harddiske er problemet endnu ikke opstået. Jeg har ikke belastet den så meget, men det ser ud til at have løst problemet. Ellers vender jeg nok tilbage :)
Mange tak for jeres hjælp allesammen!
Avatar billede cdvinge Nybegynder
26. april 2012 - 11:57 #8
Det løste problemet at køre diskcheck.. tak!
Avatar billede cdvinge Nybegynder
26. april 2012 - 11:58 #9
Hvis du laver et svar kan jeg give dig point 220661