Avatar billede joha5613 Nybegynder
10. april 2012 - 13:44 Der er 5 kommentarer

forsøg

Hey jeg er i denne uge igang med at lave projektopgave om Global opvarmning. Jeg mangler et prodikt og tænkte at jeg ville lave et førsøg, er der nogen der kender nogle gode forsøg om global opvarmning, CO2 eller andet der passer til emnet? :D
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2012 - 14:53 #1
en sjov lille tanke:
sæt en måler til en flaske urystet sodavand, og find ud af, hvor meget 'pift' der slippes ud ved åbning (jeg mener, at en kemiker kan beregne CO2 mængden - evt spørg en uddannelsesinstitution, om de har tallet).
beregn den samlede forurening i dk/eu ud fra antal solgte vand pr dag/år.
og kan konsekvent CO2 for enten carbondioxid eller kultveilte (kuldioxid er sprogligt vås)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2012 - 14:54 #2
'og kan konsekvent'
skulle være
'og kald konsekvent'
Avatar billede pstidsen Novice
10. april 2012 - 15:01 #3
Vindmølle i miniformat? Evt. af motoren. Altså med magnet og spole.
Avatar billede larsini Seniormester
10. april 2012 - 15:24 #4
tak til claes57 - man lærer skisma noget her i forummet http://da.wikipedia.org/wiki/Kuldioxid

mvh  og  ;-)
Avatar billede habalap Nybegynder
10. april 2012 - 15:39 #5
en debat mellem flere parter, fx have samme holdninger som bjørn lomborg og en anden Al gore,

det plejer at virke