Avatar billede vigand Nybegynder
08. april 2012 - 19:19 Der er 6 kommentarer

Boot fra windows.old

Har installeret win7 forfra, da jeg synes at det gik alt for sløvt!
Opdateringen/ny-installationen har nu ikke levet op til mine forventninger, så jeg vil gerne vende tilbage til den gamle udgave.
Der er oprettet en mappe "windows.old".
Spørgsmålet er hvordan sletter jeg den nye udgave og vender tilbage til "som det var".
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. april 2012 - 01:45 #1
Kan du ikke bare starte din PC fra en Ubunto distribution eller i konsol mode og så omdøbe din aktuelle Windows mappe til et eller andet og så omdøbe din Windows .old til Windows?

Og så genstarte computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2012 - 09:23 #2
Får du muligheden i opstarten at vælge mellem de to systemer?
Avatar billede moddi100 Seniormester
09. april 2012 - 18:47 #3
Tag et kig på guiden fra microsoft:
http://support.microsoft.com/kb/971760

Groft sagt skal du bare kopierer mapperne fra C:\Windows.old\* til C:\*

Dog skal der også lige opsættes en boot-fil. Det hele står beskrevet i guiden.
Avatar billede vigand Nybegynder
09. april 2012 - 22:48 #4
Jeg får ikke valgmulighed, men jeg tjekker guiden. Det med boot-filen er jeg lidt usikker på.
Avatar billede vigand Nybegynder
15. april 2012 - 19:26 #5
Endte med at formatere HD og installere fra bunden; omdøbningen gik ok, og det lykkedes at boote fra den oprindelige udgave af win7, men der dukkede fejl op på brugerne...
Avatar billede moddi100 Seniormester
15. april 2012 - 22:35 #6
Hvilken fejl?