Avatar billede rockfalldk Nybegynder
08. april 2012 - 01:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Driftstatus?

For det første skal jeg lige sige at jeg har ledt og ledt efter et script der kan dette. Men jeg kan sku ikke finde et.

Derfor vil jeg høre om det er mig der er dårlig til at søge eller om det ikke eksisterer.

Jeg skal have et Driftstatus script. Hvor jeg kan skrive at i øjeblikket har jeg problemer med X antal Service. For eksempel

Vi har i øjeblikket problemer med at kunne vise HTML sider. Vi arbejder på sagen.

[UPDATE] [LUK]

Hvis jeg trykker på [UPDATE] knappen så kommer der noget tekst oven over eller neden under der viser at jeg arbejder på sagen og forventet nede tid er BLA BLA BLA.

Når jeg trykker på [LUK] så lukker den sagen.

Det ville være perfekt hvis den også kunne sende mails ud til mine distupitionslister.

Findes sådan et script?

På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2012 - 16:48 #1
<ole>

Hvis der er noget galt med PHP, kan PHP naturligvis ikke diagnosticere eller meddele det til nogen. Det er noget, serveren skal overvåge, så spørgsmålet skal nok oprettes under den server, du bruger

/mvh
</bole>
Avatar billede rockfalldk Nybegynder
08. april 2012 - 17:09 #2
Det er ikke noget at php skal moniturerer. Det er et script der sender en driftstatus til mine "kunder" og fortæller dem at denne service er nede og jeg er igang med at repererer denne fejl.

Så det er bare en simpel log som jeg kan oprette, opdatere og lukke.
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2012 - 17:22 #3
Præcis - og derfor er PHP-kategorien ikke et særlig oplagt sted at oprette spørgsmålet  *o)

Læg et svar og accepter det, så tråden lukkes. Derefter opretter du spørgsmålet i den kategori, der svarer til dit spørgsmål - f.eks. Apache
Avatar billede rockfalldk Nybegynder
08. april 2012 - 18:43 #4
Jamen så lukker jeg det bare. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor når jeg skal bruge et PHP script hvorfor jeg så ikke skal oprette det i en PHP kategori men i en Apache kategori...

Nå men jeg lukker sagen og går ned og køber 4 nye dæk i Kiwi minipris.

God påske til alle.
Avatar billede olebole Juniormester
08. april 2012 - 18:53 #5
Du har lige i #2 skrevet, at det ikke er noget, PHP skal tage sig af - hvilket vel også er ganske fornuftigt, opgavens art taget i betragtning. Nu er det så alligevel noget, PHP skal tage sig af. Sorry, men hvad er det lige, jeg går glip af her?  =)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. april 2012 - 16:32 #6
Så vidt jeg kan se så er det system som rockfalldk ønsker et system hvor han kan oprette en fejl, som så bliver sendt ud til hans kunder. samt fejlen skal kunne vises på noget hjemmeside af en slags.

Dette kan det sarkens laves i PHP.
Avatar billede rockfalldk Nybegynder
10. april 2012 - 17:09 #7
Mange tak net-base.dk

Det er lige det jeg har tænkt på.

Findes sådanne et script?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
10. april 2012 - 17:51 #8
Hmm godt spg. Jeg kender ik lige et script som kan det. Men der findes formentlig et hav af sådan nogle driftstatus script, men om de også kan sende mails ud til valgte emails tvivler jeg på.

Men det skulle vel kunne klares på forholdsvis kort tid sådan et script, det er jo ikke sindsygt avanceret sådan noget.