Avatar billede Fernis Nybegynder
07. april 2012 - 15:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mistet adgang til programmer

Dette indlæg kan kategoriseres mellem 'Programmer' og 'Styresystemer'.
Jeg har fået det problem, at jeg ikke længere kan få adgang til nyligt installerede programmer. Jeg ved dog endnu ikke, om det gælder alle programmer.
Jeg installerede for nyligt CS5.5. Efter installationen fungerede programmerne som de skulle, men efter genstart af maskinen får jeg følgende fejlmeddelelse, når jeg forsøger at køre programmerne:

"Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet."

Programmerne kører dog fint i fejlsikret tilstand, og når jeg logger ind som superbruger. Mit eget bud er derfor, at der er et eller andet der blokerer, om det er en firewall, antivirus eller en dum Windows opdatering, men jeg kan simpelthen ikke finde det specifikke problem. Jeg tror mest det har noget med Windows at gøre - derfor denne kategori.

Jeg kører Windows 7 64-bit

Nogen her der har et bud på hvad problemet kan være?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. april 2012 - 16:13 #1
Prøv om det hjælper med UAC slået fra?
http://kortlink.dk/windows7guide/atex

Eller tildel dig alle rettigheder.
http://gratisupload.dk/vis_billede/677354/
Avatar billede Fernis Nybegynder
07. april 2012 - 16:30 #2
Tak for svaret. Tildeling af rettigheder havde jeg prøvet, men det var som det skulle være i forvejen.

Nu har jeg prøvet at slå UAC fra, og nu virker det. Så må jeg bare lade det være slået fra, og stole på at jeg ikke selv gør noget dumt. Jeg har dog lagt mærke til, at der er en lille hængelås på ikonet for programmerne. Hvad betyder det, og kan det have noget med problemet at gøre? Og er der nogen mulighed for at få programmerne til at kunne køre med UAC slået til?
Avatar billede Fernis Nybegynder
06. juli 2012 - 11:14 #3
Tråden er nu lukket
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2012 - 15:54 #4
Deter så ohgså flot eller hvad mener du selv ??
lad være med at stille spærgsmå,p+å eksperten  du tror du selv har løst
:-((
Avatar billede Fernis Nybegynder
06. juli 2012 - 22:12 #5
Jeg skal nok forsøge at svare venligt, selvom det var det mest pigesure opstød jeg længe har læst:

Jeg tror ikke selv jeg har løst problemet, men jeg blev ved med at blive spammet fra eksperten.dk, for at skulle lukke tråden. Dette var bare ikke muligt, da ingen havde skrevet et svar, men kun kommenteret. Derfor blev jeg selv nødt til at skrive et svar 'Tråden er nu lukket', for at undgå at få flere mails.

Jeg er skide ligeglad med pointene, men hvis det er det du går op i, så stik mig et svar, og du skal få dem alle.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2012 - 22:29 #6
Nu har jeg prøvet at slå UAC fra, og nu virker det.

Nu er det såddan at jeg overhovedet ikke samler point! men hvis du læser reglerne så er det altså ikke meningen at man skal lægge et svar før man bliver bedt om at gøre det så der kan tildeles point!"Svar (til løsninger og pointgivning)"
Hvad ville du foretage dig hvis der var kommet 20 svar??
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juli 2012 - 22:33 #7
Fernis >> Tag dig ikke af poko1, denne bruger er kun ude på at provokere/diskutere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2012 - 22:43 #8
Og det jeg skrev er hermed ikke rigtigt? læg mærke til at vejmand har generet mig fra den første dag på eksperten og at jeg fjerner tråden fra min overvågning. Så yderligere diskursion er overflødig:-((
Avatar billede vejmand Juniormester
06. juli 2012 - 22:53 #9
poko1 >> Jeg har aldrig generet dig, jeg har dog ofte påvist at du tager fejl.

I dette spørgsmål skriver spørgeren lør. d. 07. april 2012 kl. 16:30:38 at dit forslag delvis har hjulpet.
Det er 3 mdr. siden.
Du har herefter ikke vendt tilbage eller lagt et "Svar" til accept, hvorefter spørger selv lukker spørgsmålet.

Lige efter bogen, det kan ikke gøres bedre....
Avatar billede Fernis Nybegynder
07. juli 2012 - 11:02 #10
Tak, Vejmand :-)