Avatar billede zoptroi Nybegynder
04. april 2012 - 22:10 Der er 4 kommentarer

søgebar på hjemmeside

Hej.

Jeg er ved at lave min egen hjemmeside i html og css, det vil blive en online webshop hvor man kan købe tøj, og skal bruge en søgebar hvor man kan søge i blandt tøjet.

lidt lignende den de har på denne side : http://www.missmartins.dk/da

jeg har søgt lidt, men finder alle mulige google søgebarer istedet, er der nogle der kan hjælpe mig/ evt kan skrive links til noget brugbart.

tak på forhånd, og god påske.
Avatar billede keysersoze Guru
04. april 2012 - 22:47 #1
Hvis du skal lave en webshop skal der lidt mere end html og css til - nemlig noget ASP.NET eller PHP samt en database. Får du først de ting på plads skal du lave søgningen i din database vha SQL.
Avatar billede tobrukDk Novice
04. april 2012 - 23:12 #2
#1

hvis du f.eks tag php som jeg mener klart er det programmering sprog som folk bruger mest. :) så skal du lærer om if, og else og array og sql og database og alt muligt, som sagt det tage ikke kun 2 dage at lærer det virkelig.

der er virkelig mange måde som du lave en function på. der er nok lidt over 1000 måde som du lave en lave en if function på. jamen jeg kan blive ved..

Du kan også lave en søgebare i jquery og php eller javescript og php ? altså der er utrolig mange måde som du kan lave det på , tror mig jeg vil også gerne lærer det men jeg er kunne nået til database hvor jeg skal arbejde lidt med hvordan kan jeg få databasen til at gøre sådan ca det som jeg gerne ville have. prøver også at lave mere noget bruger system lige pt som ikke virker pt så godt da jeg har mange problemer.. :O

tror mig det tag nok 1 år mere før at du ligesom kan sige ej jeg kan godt lave det, men hvis du gerne vil ud og give penge for det så kan du søge på firme på google.. :) men det skal lige siges at det koster virkelig penge op af lommen

spørger bare hvis der er noget som du vil vide mere om? men ellers held og lykke med det da :)
Avatar billede zoptroi Nybegynder
04. april 2012 - 23:42 #3
hejsa tak for svarene :)

det skal lige siges at jeg også laver dette som et eksamensprojekt. og webshoppen kommer nok ikke op at køre 100% inden jeg skal op i det til eksamen. Bare jeg kan forklare mig ud af det. og ja selvfølgelig er en webshop mere end html og css ;) har også tænkt mig at jeg ville søge lidt hjælp til webshoppen.

Men til gengæld ville det være fedt hvis jeg kunne få en fungerende søgebar. helst ikke noget fancy.
da jeg heller ikke er mester i det med php osv. har haft en smule om php osv i skolen, men virkelig ikke meget.  :) så det er mere hvis der findes et link , hvor der står punkt for punkt hvad man egentlig skal gøre, eller noget i den stil. :)
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2012 - 00:05 #4
medmindre du benytter fx google søgebar bliver det et større projekt at få til at virke med den opsætning du kører med - og selv googles toolbar kan blive en udfordring da den søger på indekserede sider og det er et eksamensprojekt næppe. Så mit råd er enten at lave det rigtigt eller lave det som en dummy-side.