Avatar billede michaeltryl Seniormester
02. april 2012 - 14:18 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ekstern HD ok på pc,men ikke på netværk

Jeg har en ekstern HD Western digital 3 TB
den virker uden problemernår den kobles til min pc og nårjeg undersøger den findes der ingen fejl.
Hvis jeg så kobler en til mit netværk kan den ikke findes.
Jeg har prøvet med en anden harddisk og det virker helt fint
Nogen bud på hvad jeg kan gøre.
Det skal lige siges at den før har virket på netværket og det er en iconnect
http://go.iomega.com/en/products/network-storage-desktop/wireless-data-station/network-hard-drive-iconnect/?partner=4735
jeg bruger og køre windows 7
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 16:09 #1
hej  jeg har en western digital hard disk

på er koblet op på min server og det virker fint :-)  hvorfor en  Western digital 3 TB  har du ???http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRnRGll4cj2qMKoTP4EDzUHy4rNjeIk54THL7ZiY4GWbgZ8Ugi5

????????????????????????????????????????????????????????????

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRnRGll4cj2qMKoTP4EDzUHy4rNjeIk54THL7ZiY4GWbgZ8Ugi5
?????????????????????????????????????????????????????????????
Avatar billede michaeltryl Seniormester
02. april 2012 - 19:12 #2
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 19:31 #3
det er den jeg har :-)  OG den vil du ha delt på netværk

det kan du godt

min western digital hard disk er setup på min server og jeg har delt den så den har fåde en ip adresse

hvorfor en server har du ????
Avatar billede michaeltryl Seniormester
02. april 2012 - 19:52 #4
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 20:05 #5
hvorfor kør du den igemme iomega ?????

hvorfor setter du  ikke den til din server og deler den ??????

den dur :-)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
02. april 2012 - 20:33 #6
Jeg har ingen server til at køre den igennem, derfor jeg i sin tid købte iconnect
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2012 - 22:17 #7
hvorfor en iconnect  har du http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/01/iconnect.jpg

???????????????????

naven> nåmmer> billed )
Avatar billede michaeltryl Seniormester
03. april 2012 - 08:58 #8
jeps det er den jeg har
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 10:21 #9
ja men det er bar en usb bup .

vil du dele din hardisk

vis ja  så kik i #3
Avatar billede michaeltryl Seniormester
03. april 2012 - 11:26 #10
det har før virket med iconnect og lige pt. deler jeg en anden harddisk over den uden problem.
på dette link
http://go.iomega.com/en/products/network-storage-desktop/wireless-data-station/network-hard-drive-iconnect/?partner=4735
kan du læse at den kan bruges til at dele usb harddiske
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2012 - 13:54 #11
prøv

1 set disken til din server via USB

2 se om du kan se den i Computer >under harddiskdriv  (vis du kan )
så går

Højreklik på mappen og vælg del med avanceret deling...

klik på Avanceret deling
klik på del denne
mappen
Avatar billede michaeltryl Seniormester
03. april 2012 - 22:49 #12
Jeg kan ikke se den.
Den eneste måde jeg kan tilgå den er hvis jeg kobler den direkte til min pc. Der virker den fint, kan både lægge filer på den og hente dem ud igen
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2012 - 14:41 #13
læs #11 igen

går ud fra at det er en usb disk som du vil ha del
Avatar billede michaeltryl Seniormester
04. april 2012 - 17:29 #14
Har prøvet at dele den som du skriver i #11, men det hjælper ikke. Jeg kan stadig ikke se den når jeg efterfølgende kobler den til min iconnect
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 14:47 #15
du skal ikke køre den i iconnect!

vil du ikke ta et billed af den http://billedeupload.dk/

for jeg er IKKE MED :-)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
07. april 2012 - 00:48 #16
den er her
http://billedeupload.dk/?v=h7GW.jpg

hvorfor skal jeg ikke køre den via iconnect, når det er det jeg ønsker og før har gjort med stor succes. pt. deler jeg en anden harddisk over den uden problem, men pludselig kunne den anden ikke ses længere, kun hvis jeg kobler den direkte til pc'en.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 00:57 #17
er der lan i disken  ??
Avatar billede michaeltryl Seniormester
08. april 2012 - 10:55 #18
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2012 - 18:37 #19
den er usb

#11

http://www.youtube.com/watch?v=a5ij9Squ2YQ

eller Dele en USB-harddisk på netværket

højreklikke på  USB-harddisk drevet  - valg "Egenskaber" - "Deling". valg "avanceret deling" - valgt "Del denne mappe
Avatar billede michaeltryl Seniormester
08. april 2012 - 19:19 #20
ja jeg er med på jeg kan dele den via mit netværk, men det kræver min pc står tændt og det er ikke det jeg ønsker.

Jeg kan også koble den til min router og dele den vej, men den kan ikke ses når jeg kobler den til min router.

JEg købte i sin tid iomegas i connect da jeg har to diske jeg godt vil dele på mit netværk uden at have min pc tændt.
Det undre mig at harddisken virker fint på min pc, men ikke på iconnect, hvor den har virket fint indtil et par dage siden
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2012 - 20:04 #21
har du kikke i windows firewall ?
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. april 2012 - 20:41 #22
den er slået fra.
har dog fundet ud af at det er fordi iconnect ikke kan håndtere en 3 gb. harddisk, så jeg vil lukke her.
Kom med et svar så skal du få point for dit forsøg på at hjælpe :-)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
11. maj 2012 - 10:35 #23
lukker