Avatar billede djensval Nybegynder
02. april 2012 - 08:34 Der er 4 kommentarer

Manglende opstart af Pavillion dv6

Hej Experten
Mit barnebarns HP Pavillion dv6 - win.XP home edition, starter ikke op, men jeg hører at blæseren starter et kort øjeblik og der kommer lys i panelet, men kun i et kort øjeblik.
Jeg har prøvet at skifte strømforsyning, men det virker heller ikke.Computeren er ca. 2 år gammel.
Mvh
djensval
Avatar billede KHHP Juniormester
02. april 2012 - 08:37 #1
Hej og velkommen til eksperten.dk.
Du har desværre placeret dit spørgsmål i den forkerte kategori. spørgsmål placeret i Eksperten.dk kategorien, samt dens underkategorier er beregnet til fejl med selve hjemmesiden. Dit problem lyder som noget der kan svares på under kategorien Hardware >> PC
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. april 2012 - 08:46 #2
En mulig vejledning det er kun et eksempel!
http://gratisupload.dk/vis_billede/63319/
Avatar billede fromsej Praktikant
02. april 2012 - 15:12 #3
Hvad med lige at give nye medlemmer en chance?

Djensval >> Det er desværre et kendt problem med HPdv serien, de er for ringe kølet, så grafikchippen brænder af.
Det kan muligvis reddes, men det er ikke noget jeg ville give mig i kast med.
Maskinen skal skilles helt ad, så skal man varme direkte på chippen med en gasbrænder, samtidig med at man holder et Infrarødt termometer på, så man kan se temperaturen, efterfølgende skal den samles, med bedre køling.
Der er en video her, der viser hele processen: (en dv9000, men proceduren er den samme)
http://www.youtube.com/watch?v=bnkQNmKauEc

Data kan reddes, ved at pille disken ud, og sætte den i en ekstern box.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. april 2012 - 15:44 #4