Avatar billede jensand Nybegynder
31. marts 2012 - 13:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler hjælp til at forstørre et logo op uden det forringer kvaliteten

Hej Eksperter :)

Jeg skal bruge det her Logo på mandag i en opgave.

http://www.rema1000.dk/files/billeder/rema1000/Varer/gram-slot_logo.jpg

Jeg skal have det forstørret op på en A3 side men når jeg bare gør det i publisher eller Word og så printer ud bliver kvaliteten meget ringe som om billedet bliver strukket ud hvilket det jo også gør men håber i forstår hvad jeg mener.

er der nogle der kan finde ud af at forstørre det op uden at det bliver ringe kvalitet når jeg printer det ud.

i må meget gerne sende det til min mail.

jensgeek@gmail.com

ville være en enorm stor hjælp for mig jeg har virkelig prøvet alt.

Mvh Jens
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 13:38 #1
a3 er ca 29*40 - så det kan ikke blive over 29 cm.
irfanview kan lave noget.
http://dl.dropbox.com/u/46453825/gram-slot_logo.jpg
med det er fra ca 6 til 29cm - det bliver aldrig godt...
Avatar billede ebea Ekspert
31. marts 2012 - 17:11 #2
Hej! Har du kun billedet i Bitmap format?. Hvis billedet skal op i størrelse, uden at tabe i kvalitet, skal det laves i Vector grafik. Så hvis ikke du har et originalt billede i Vector, skal det tegnes som nyt billede.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 17:26 #3
top højre står også:
Is this wrong? Make a correction
og via det link kan du indtaste oplysninger om din placering, og så vil næste bruger, der kommer på fra dit område blive lokaliseret korrekt.
De har mange ip-adresser - men ikke alle. Land burde dog være korrekt.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2012 - 17:27 #4
sorry - galt spg - skulle ligge andet steds...
Avatar billede jensand Nybegynder
31. marts 2012 - 17:37 #5
jeg har desværre kun billedet på nettet da det er et Logo
Avatar billede ebea Ekspert
31. marts 2012 - 17:47 #6
Så er der kun udvejen som jeg skrev, at tegne et nyt i Vector grafik, som du kan skalere som du har lyst, uden at det taber i opløsning.
Avatar billede jensand Nybegynder
31. marts 2012 - 18:52 #7
altså tegne det selv i fri hånd ?
Avatar billede ebea Ekspert
31. marts 2012 - 19:16 #8
Ja, i et egnet program, som kan lave Vector Grafik. jeg bruger selv CorelDraw.
Avatar billede jensand Nybegynder
31. marts 2012 - 20:29 #9
hey jeg har lånt en plakat nu og fået det scannet ind i et PDF er det nu muligt at få det forstørret op uden at skulle tegne og alt muligt ?
Avatar billede ebea Ekspert
31. marts 2012 - 22:42 #10
Hej igen! Nej, problemet vil stadig være det samme. Hvis du laver scanningen så den er større end originalen,  vil du se samme problemstilling.
Avatar billede jensand Nybegynder
14. juni 2012 - 06:28 #11
en der ville ligge et svar :)
Avatar billede jensand Nybegynder
13. august 2012 - 07:51 #12
nå lukker emnet her (: