Avatar billede andershholm Nybegynder
23. marts 2012 - 17:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvatere scannet PDF til word, som skal kunne klare æ ø og å

Hej.

jeg står med lidt af et problem. Skal have konverteret et dokument som er i PDF som indeholder æ, ø og å, men kan ikke finde noget program der kan klare dette.

Nogen ideer??, lige meget om det er betalings eller gratis..
Avatar billede andershholm Nybegynder
23. marts 2012 - 17:43 #1
Man skal også kunne søge i dokumentet efterfølgende
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. marts 2012 - 18:27 #2
jeg vil anbefale dig, at kigge på enten "Omnipage" til 150$ http://www.nuance.com/for-business/by-product/omnipage/standard/index.htm

eller "PDF-Converter Professionel" til 99$
http://www.nuance.com/products/pdf-converter-professional7/index.htm

begge er 2 gode applikationer til "dokumenthåndtering/konvertering" og søgbar tekst...

Du skal nok forvente en væsentlig bedre ydelse af Omnipage end PDF-Konverter pro...

men du skal heller ikke forvente et 100% konvertering. Der vil altid være udfordringer med margin, fonte, tekst, tegn/grafik mv.
Avatar billede falster Ekspert
23. marts 2012 - 18:28 #3
Hvis det skal være godt - koster det.

Jeg er (næsten) 100 på, at både Readiris:

http://www.irislink.com/c2-1980-225/1011-RI-Cardiris-row.aspx?adwp=GGS-RI&gclid=CLrNmdbE_a4CFedZmAodNw9Y3A

og Adobe Acrobat:

http://www.adobe.com/dk/products/acrobatstandard/features.html

kan klare det.
Avatar billede juleulven Nybegynder
23. marts 2012 - 18:35 #4
Adobe Acrobat er ikke særlig godt taget i betragtning af hvad det koster...

Nuance ejer begge produkter (omnipage/PDF-converter) og de arbejder specifikt på dokumenthåndtering og arkivering ...

Jeg ville klart anbefale en Omnipage som jeg har brugt i forbindelse med professionelle dokumentscannere til "batch-scanning" til f.eks oversætter programmer som Trados (translatør værktøjer) ...

og det var tilbage i 2009/10 så det kan kun være blevet bedre...
Den Omnipage jeg har linket til er "standard udgaven" hvor konvetering sker manuelt.

Den professionelle udgave koster i omegnen af 500$ og har så batchscanning i sig. men selv genkendelses (OCR) fasen er 100% identisk.

Du kan eventuelt hente en "Trial" udgave af Omnipage...
Avatar billede andershholm Nybegynder
24. april 2012 - 17:16 #5
Adobe Acrobat var løsningen, super program, dog lidt dyrt, men meget bedre end omnipage..