Avatar billede PiaDahl Nybegynder
23. marts 2012 - 15:40 Der er 6 kommentarer

Windows 8 overgang

Hej Eksperten.dk

Vi er meget nervøse overfor det nye Windows 8 styresystem. Det ser meget anderledes ud, og vi er ikke sikre om det rent effiktivitetsmæssigt kan betale sig at opgradere til det nye system. Det er jo ikke alle der er lige computerkyndige...

Kan det virkelig passe at det er så meget anderledes som man kan se i videoer på youtube? Hvordan for vi folk til at lære det nye system?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2012 - 15:45 #1
du kan slå alt det finger-pjat fra på alm maskiner, og køre den som en win7-maskine. Så undgår du også fedtede fingre på skærmen.
Avatar billede tobrukDk Novice
23. marts 2012 - 16:45 #2
LAD VÆRE MED AT GØR DET!! SIGER JEG BARE!!. du kommer til fortryd det!!.
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. marts 2012 - 17:51 #3
det er heller ikke meget at komme efter hvis de ikke lægger muligheden fo en startmenu den var der i første udgave af Win 8 men er blevet fjernet.
http://gratisupload.dk/vis/670593/
Avatar billede chalde Seniormester
23. marts 2012 - 18:47 #4
Det er den samme smøre hver gang.
Først bliver M$ råbt og skreget af for ikke at være nytænkende, og når de så er det, bliver der råbt og skreget fordi de laver om på ting.

Derudover, så er jeg heller ikke den store fan af start menuens ændring til metro, men så igen, hvor meget bruger man startmenuen?
Siden vista/7 bruger jeg 2 funktioner i den: start -> <skrive for at finde funktion> og start -> kontrolpanel. Jeg vil vove at påstå at de færreste vil savne den, og blot hader metro fordi alle i bund og grund er dybt konservative/vanemennesker.
M$ har ligeledes lavet meget brede undersøgelser af brugsmønstre som bekræfter det: "Ingen" bruger startmenuen ;)
Af samme grund tror jeg heller ikke at jeg vil befinde mig synderligt meget i metro ;)
Avatar billede pstidsen Novice
23. marts 2012 - 19:20 #5
Jeg synes det vil være dumt for et firma at spurte ud og opgradere. Efter nogle måneder (måske et år) kan det måske være fint nok. Windows 8 er ændret på flere basale Windowsområder og derfor kan det være godt at medarbejderne har prøvet det nye Windows 8 på naboens computer el.lign. før de møder det på arbejdspladsen. Husk: Windows 7 er også et godt styresystem!
Avatar billede tobrukDk Novice
25. marts 2012 - 00:09 #6
#5 der vil jeg give dig rigtigt i det :) og jeg synes også de skal vente lidt tid enndnu:)