Avatar billede jisch Mester
21. marts 2012 - 14:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win 7 Pro delt drev

Jeg har installeret en Win 7 pro 32 computer (Bruger XX, Kode)med ekstra fysisk d-drev HD.
Computeren er sat op som gruppe-computer sammen med 2 andre computere med samme gruppe. D-drev er delt (Share YY) og er sat op som hjemmenetværk med delte filer og printere.
På de 2 øvrige computere er der mappet et drev til det delte drev (\\computer\YY) - indskrevet bruger (XX, Kode) med markering af "Husk mine oplysninger".
Alligevel skal jeg hver gang indtaste bruger, kode når jeg tænder de 2 andre computere for at få adgang til netværksdrevet.
Hvorfor?
Dette virker ellers fint som vært med en tidligere XP-pro computer.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2012 - 18:36 #1
hej jisch  er  det en mappe du har lave på serveren ??  eller er den en  USB disk eller en Lokal disk som er på computeren som du har lagt en server (disk server ) på ????
Avatar billede jisch Mester
22. marts 2012 - 01:14 #2
>rasmus64745: Tak for indlæg. Det er et fysisk sata drev som jeg har sat i computeren som d: drev. Jeg kan endvidere oplyse at det er sat op som et delt drev (YY) - i fanen "Sikkerhed" har jeg oprettet "Alle" med fuld kontrol. Jeg har tidligere installeret samme type med XP-pro uden at skulle skrive login-oplysninger hver gang. Jeg får her med Win 7 Pro hver gang at vide "Ikke alle netværksdrev tilgængelige" når jeg starter klienterne op selvom jeg ved login afmærker "Husk mine oplysninger".
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2012 - 17:20 #3
når du går ind kommer der så http://www.officetips.dk/wp-content/uploads/image191.png
?`???
Avatar billede jisch Mester
23. marts 2012 - 11:11 #4
>rasmus64745: Nej, det er Brugernavn og Kode til netværket dvs til den computer der indeholder det delte drev.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2012 - 22:38 #5
Husk mine oplysninger".
Alligevel skal jeg hver gang indtaste bruger, kode når jeg tænder de 2 andre computere

ser den såen ud http://www.officetips.dk/wp-content/uploads/image191.png

`???????
Avatar billede jisch Mester
29. marts 2012 - 17:28 #6
Har fundet løsningen. På computeren med delt drev: Kontrolpanel-Brugerkonti- Styring af legitimationsoplysninger (Windows-Tilføj). Her skal computernavn, Bruger og adgangskode indskrives for hver klient. Klienternes brugerkonto skal tilsvarende tilføjes med computeren med det delte drev.
Lukker.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2012 - 18:03 #7
NEJ windows søger efter en server via  delingscenter

Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter
Avatar billede jisch Mester
06. april 2012 - 10:41 #8
>rasmus64745: Som beskrevet i mit spørgsmål HAR jeg været i delingscenteret og sat fuld deling for filer, printere etc. Jeg har endvidere givet fuld adgang for sikkerhedsgruppen ALLE. Alligevel skal der i Windows 7 pro logges på når clienterne opstartes. Jeg forstår ikke dit NEJ. Problemet blev løst med mit eget svar. Det må være en ny sikkerhed indbygget i Windows 7.