Avatar billede jenslassen Praktikant
18. marts 2012 - 15:44 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lave modpost i regnskab

http://www.lassen1.dk/test/eks.jpg
Se ovenstående billede.
Jeg vil gerne have at når linie 1 er indtasten laver den selv linie 2 som en ny post.
Det skal virke lige meget om første post er indtasten i debet eller kredit, så skal post 2 bare ligge i den modsatte
Feltet tekst skal ikke ændre navn som det vises på billed, det er kun kontonr, som er bestemt af valg af modkonto valg
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2012 - 17:08 #1
try using the After Insert event on the form along with DoCmd.RunSQL "INSERT INTO ...."
Avatar billede jenslassen Praktikant
19. marts 2012 - 12:21 #2
Jeg er ikke så stærk i dette, så jeg skal lige have det uddybet lidt.
Jeg ved ikke om det har noget at sige at det laves i access 2007
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2012 - 14:06 #3
Here is a very simple example, hope it gives you some ideas.

Private Sub Form_AfterInsert()
Dim sSQL As String
Dim cDebet As Currency
Dim cKredit As Currency
Dim tKontoNr As String
Dim tModKonto As String

    'Default values are set to 0 in table design
    If Me.Debet = 0 Then
        cDebet = Me.Kredit
        cKredit = 0
        tKontoNr = "2000"
        tModKonto = "Bank"
    Else
        cKredit = Me.Debet
        cDebet = 0
        tKontoNr = "1000"
        tModKonto = "Bank"
    End If

    sSQL = "INSERT INTO tblKonto (BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit, modkonto) VALUES(" & Me.BilagNr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ", '" & tModKonto & "')"

    DoCmd.RunSQL sSQL
    Me.Requery

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2012 - 14:25 #4
You obviously need to enter the first line through a form and the code is for the after insert event for the form
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2012 - 19:16 #5
can you use this?
Avatar billede jenslassen Praktikant
20. marts 2012 - 20:32 #6
Jeg får en fejl Outputtabel "tblKonto" blev ikke fundet.

Kan ikke lige se hvor det går galt

Min tabel som jeg skal gemme det i hedder Konto
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2012 - 17:44 #7
You wrote

sSQL = "INSERT INTO tblKonto

so change tblKonto to Konto
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2012 - 17:45 #8
Sorry, I wrote an example SQL you need to alter this to reflect the table/field names you have in your tbale
Avatar billede jenslassen Praktikant
21. marts 2012 - 18:12 #9
Det virker, men den kommer med en popup billed, hvor den spørg om man vil indsætte e post, kan det fjernes?
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2012 - 21:12 #10
Yes you can use
DoCmd.SetWarnings False

just before DoCmd.RunSQL sSQL

then

DoCmd.SetWarnings True

after
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2012 - 09:57 #11
did that hlep at all?
Avatar billede jenslassen Praktikant
31. marts 2012 - 10:28 #12
Ja det virker.
Jeg forsøgte med at kopier datoen med vider, ved bare at indføre den i sql'en, men kan ikke lige få det til at virke.

Feltet er defineret som dato felt

Skal den indsættes som noget specielt?
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2012 - 12:36 #13
Date field is like a string which has to be encloded in single quotes
Avatar billede jenslassen Praktikant
31. marts 2012 - 14:47 #14
Kan du vise mig hvordan jeg skal skrive det?
Avatar billede terry Ekspert
31. marts 2012 - 17:34 #15
something like this i guess

sSQL = "INSERT INTO tblKonto (BilagNr, KontoNr, tekst, Debet, Kredit, modkonto, datao) VALUES(" & Me.BilagNr & ", '" & tKontoNr & "', '" & Me.Tekst & "', " & cDebet & ", " & cKredit & ", '" & tModKonto & "', '" & me.dato &  "')"