Avatar billede juleulven Nybegynder
16. marts 2012 - 20:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Licens helvede ... :-)

Hej Alle

jeg prøver lidt desperat, at finde ud af microsoft's licens cirkus...

vi har:
1 SBS server 2003 m/Exchange
1 WTS server 2003
30 brugere
på alment salgskontor

Som jeg forstår det har jeg 5 CAL's med SBS2003. Betyder det jeg skal ud og købe 25 SBS Cal's for, at måtte tilslutte mig fra en "lokal" windows XP/7 desktop i domænet?

og Terminalserveren kræver også en TS Cal oven i SBS-cals?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2012 - 12:01 #1
Avatar billede vistodk Nybegynder
19. marts 2012 - 11:38 #2
Du skal ha en CAL for hver samtidig bruger, ellers vil den ikke logge dem på. Så Ja, du skal ud og købe licenser.

Hvis de alle 30 er på samtidigt, så er det 30 CAL'er (inkl evt systemkontier)
Avatar billede juleulven Nybegynder
19. marts 2012 - 17:33 #3
#1 tak for fremsendte links .. på trods af dem syntes jeg stadig ikke det er nemt.. der er selvfølgelig "basic" information omkring nye produkter men ikke til gamle udgaver f.eks ...

ihvertfald ikke nemt tilgængelige...

#2 tak for bekræftigelsen ...Der kommer lige lidt opfølgnings ?
a) De 25 Cal's jeg så skal have, vil de også virke på en SBS2011 når vi engang løfter vores SBS til den udgave?
b) Så længe man arbejder i SBS behøves man ikke en decideret Exchange Cal vel?
c) Oven i de 25 CAL's skal jeg vel også have x-antal WTS-Cal's ikke?

på forhånd tak :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. marts 2012 - 09:50 #4
a - du kan IKKE opgradere SBS CAL - der skal købes nye
b - SBS cal dækker også Exchangen, så der skal ikke købes andet
c - jeg mener ikke der er WTS cal'er med i 2003. Der er med i 2011 (afhængig af hvilken SA man har) - så de skal købes ved siden af
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. marts 2012 - 17:40 #5
tak...  :) drop mig et svar så uddeler jeg lidt points
Avatar billede vistodk Nybegynder
20. marts 2012 - 22:46 #6
Takker :)