Avatar billede Bauz Nybegynder
15. marts 2012 - 21:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside kodning

Jeg har længe overvejet at begynde at lege lidt med noget ASP.Net for at have noget fornuftig at fordrive min tid med. Dog har jeg ikke fulgt med omkring den del i længe og aner faktisk ikke om det er det som bruges mest fortiden til kodning af hjemmeside

Har før leget med Html og css og lidt med php og java så på det punkt er jeg ikke helt på bar bund

Men mit spørgsmål er hvad kommer man længst med idag hvis man skulle starte med at lege lidt med det og få en indblik i hvordan det virker mm.

Hvad er sværst og hvad er lettest
Derved ønsker jeg også nogle mulige bøger som jeg kan guide mig selv frem via
Avatar billede keysersoze Guru
15. marts 2012 - 21:55 #1
Det er umuligt at svare på hvad der er sværest og lettest da det meget afhænger af øjnene der ser - i ASP.NET kan du lave den samme ting på mange måder så det stiller måske lidt større krav til at vælge den rigtig mulighed men de mange muligheder giver netop noget fleksibilitet og så kan du også lave ASP.NET på flere måder, MVC og WebForms, og det igen stiller krav men giver dig også flere valgmuligheder så ser man det som godt eller skidt i forhold til PHPs måske lidt mere simple men ikke dårligere muligheder?

Vælger du .NET åbner du samtidig for en lettere tilgang til fx at lege med silverlight eller windows-udvikling hvor PHP er ren web webudvikling - til gengæld hvis web er det eneste du har interesse i så er der en del mere open source her.

Arbejder selv med .NET.

Vælger du ASP.NET så tag et kig på http://www.asp.net/ hvor der er masser af artikler og videoer - og få så hentet webmatrix eller visual studio og begynd at leg.

Uanset hvad du vælger vil et rigtigt godt råd være at få godt styr på din HTML og CSS - uanset hvad du vælger af PHP eller .NET er HTML/CSS grundstenen for al webudvikling og har du ikke styr på doctype, encoding, elementer og validitet bliver det op ad bakke at blande serverside-teknologier ind over.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2012 - 23:08 #2
Enig med #1 html5 og css3 at følge op på det er en super begyndelse og der er mange muligheder :)

Du kan søge på google og så er der masser af viden :)
Avatar billede Bauz Nybegynder
18. marts 2012 - 14:30 #3
Tak for set svar det var sku noget der gav mening og helt sikker noget jeg kan bruge til det, jeg aceptere dit svar og så tænker jeg lidt over det :)