Avatar billede allanstreymoy Nybegynder
15. marts 2012 - 10:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatering

Hej derude,
hvad gør man hvis man er nød til (eller ønsker) at formatere harddisken, men man bærbaren man har købt er uden cd til windows 7.
Jeg har ikke prøvet formatere før, så jeg er lidt nervøs med at gå igang.
Avatar billede Mentor Juniormester
15. marts 2012 - 10:46 #1
Hvad er mærket på den bærbare?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2012 - 10:47 #2
du læser i brugervejledningen til maskinen - der er typisk en mulighed for fx F12 ved start af maskinen for at komme til en menu, hvor du kan gendanne maskinen (det svarer til formatering + indlæsning af windows og de programmer, den blev født med).
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2012 - 11:07 #3
Når du ikke har DVD/CD, så er der som regel en system recovery partition på de maskiner. Altså den bliver geninstalleret til fabriksindstillingerne - som den var da du startede den op første gang.
Alt efter fabrikat, så tilgås denne partition ved at taste følgende i opstarten.

Acer er via ALT+F10
HP er via F11
DELL kan være via Crtl+F11
Packard Bell med W7 via F11
Avatar billede allanstreymoy Nybegynder
15. marts 2012 - 14:07 #4
Det er en Samsung.
Jeg glæder mig til at komme igang, men er der noget man skal være opmærksom på? hvor lang tid vil det tage ca?
Avatar billede haverslev Novice
15. marts 2012 - 14:55 #6
Opmærksom på!

Ja du skal have taget back-up af alt du vil gemme, da ALT slettes på det drev hvorpå styresytemet er installeret.

Hvor lang tid?
Ca. 30 - 40 minutter + al opdatering af windows efterfølgende
Avatar billede haverslev Novice
09. april 2012 - 15:46 #7
Øhh, hvorfor acceptere du eget svar ??
Avatar billede allanstreymoy Nybegynder
10. april 2012 - 08:25 #8
jamen jeg ledte rundt hvor jeg kunne afslutte denne tråd, og det eneste sted hvor jeg kunne acceptere svar, var fra mig selv...
Avatar billede haverslev Novice
10. april 2012 - 11:31 #9
Jamen, meningen er jo at den der hjalp dig skulle have points og ikke en selv.
Normalt gør man jo spørgsmålet førdigt og herefter beder man den der læøste ens problem om at lægge et svar til pointgivning og lukning af spørgsmålet.
Det står også beskrevet i FAQ:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede allanstreymoy Nybegynder
10. april 2012 - 12:12 #10
ok. Jeg har oprettet to tråde som jeg har afsluttet, men det var kun hjælp at hente på den ene.
Så bare for at være sikker til næste gang: når der kommer et svar som løser problemstillingen, så skal jeg bede denne om at lægge et svar til pointgivning.