Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2012 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kai's Power Goo - Version 1.0 Retail på CD

Fandt tilfældigt dette enestående program i en kasse, og prøvede straks at installere det på min Win 7 maskine.

Det gik (selvfølgelig) ikke. Prøvede derefter alle Win 7s kompabilitetsindstillinger uden held. I README filen står, at det kræver Win 95 eller NT. Men det kører ikke af nogen af disse modes.

Min maskine kører 64 bit - og i sandhedens interesse fortæller fejlmeddelelsen også, at dette er problemet. Kan jeg få maskinen til at emulere 32 bit?

Troede at dette indgik i at emulere Win 95? Men det er måske et helt særskilt trick?
Avatar billede thov Forsker
13. marts 2012 - 21:10 #1
Hent "Application Compatibility Toolkit" herfra http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=24DA89E9-B581-47B0-B45E-492DD6DA2971&displaylang=en
(Det er den på 12,2Mb)

Efter installationen, finder du - og kører - ACT herfra:
Programmer-> Microsoft Application Compatibility Toolkit -> Developer and Tester Tools -> Standard User Analyzer.

Når SUA (Standard User Analyzer) vinduet kommer frem, klikker du på 'Browse', og finder frem til det gamle programs .EXE fil som Win7 brokker sig over.

Klik på 'Launch', og vil SUA vide, om gamle logs må slettes, klikker du på 'Yes'.

Lad programmet køre et stykke tid, og stop det så.
SUA har undervejs logget de problemer Win7 har haft med det gamle program, og vil nu analysere forløbet, og komme med forslag til ændringer i Win7's afvikling af programmet (kaldes 'Mitigations').

Når det 'defekte' program er stoppet, arbejder SUA videre i baggrunden, og på et tidspunkt kommer så meddelelsen: 'Done'.

Derefter kan man kigge under fanerne øverst i SUA vinduet.
Der ser man hvordan file-access, reg.base, INI filer o.s.v. har klaret sig, men er der 0'er hele vejen, kan SUA desværre ikke hjælpe.
Er der fundet noget, så undersøg det ikke nærmere - det er ret langhåret - men klik 'Mitigation -> Apply Mitigation -> 'Apply'.

Det vil få Windows til at gemme nogle indstillinger vedr. det aktuelle program (Som overhovedet ikke bliver ændret), og så kan du teste om det har hjulpet.

Fungerer programmet lige så dårligt (eller værre), end før, kan indstillingerne nemt fjernes med 'Mitigation -> Undo Mitigation'.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2012 - 20:14 #2
Kære thov.

Det lyder lovende. Jeg er desværre ude af cirkulation indtil sidst i næste uge, men så vil jeg følge din omhyggelige vejledning. Foreløbig tak for din venlige hjælp!

Jeg vender tilbage...
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2012 - 17:04 #3
Hej igen thov.

Det blev til et længere fravær end forudset, så jeg kan først gå igang efter påske.

Endnu en gang tak, jeg vender tilbage når jeg har prøvet din vejledning.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2012 - 08:41 #4
THOV:

Jeg er endnu ikke kommet i gang, men da du er den eneste, der har prøvet at hjælpe, kan du lige så godt få point'ene nu, så smid venligst et svar.

Og endnu en gang tak.
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2012 - 20:33 #5
lukker