Avatar billede Deflation Nybegynder
13. marts 2012 - 11:39 Der er 2 kommentarer

Direkte lukning under installering af Windows XP

Hej!

Jeg er ny herinde og håber jeg har lagt dette i den rette kategori. For jeg har ellers tjekket de andre igennem, og fandt denne mest aktuel.

Problem: Jeg er ved at installere Windows XP Pro 32 på en ny harddisk, men hver gang under selve indlæsningen af filerne fra CD'en(Starten af BOOTOP menuen med den blå skærm), så vil den lukke ned uden varsel på forskellige tidspunkter. Jeg er aldrig nået dertil hvor jeg kan vælge hvilken disk jeg vil formatere.

Computerens hardware:
Bundkortet er fra Foxconn
Intel teknologi
CPU'en er en Intel Dual core 2.7
Grafikkortet : Geforce 450 GT
(Jeg kan godt gå i dybere detaljer hvis det er relevant.)
Harddiskene er SATA både min gamle og nye.
DVD Drevet er SATA

Her er noget karakteristisk:
Da jeg satte et grafikkort i således, at skærmen ikke kørte på bundkortet, så kom den en smule længere i processen, men lukningen skete alligevel.

Jeg har forsøgt at installere med både et USBDrive og en original CD.

Jeg har forsøgt mig på alle SATA portene i dyb frustration.
Jeg kan sagtens køre med min gamle harddisk hvor WINXP er installeret på. Der er overhovedet intet problem der.

Hvis jeg går ind i Bios og kigger på CPU temperaturen, så påstår den, at temperaturen er følgende: ca. 80 graders celsius. (Jeg mistænker det dog, for ikke at være præcist, da jeg sagtens kan trække min gamle harddisk i WINXP uden nogle problemer?)

Om ikke andet, så håber jeg, at nogle herinde kan give mig en hjælpende hånd.

Tak på forhånd og må i have en god dag!

:-)
Avatar billede KHHP Juniormester
13. marts 2012 - 11:47 #1
Hej og velkommen til
Du har desværre lagt den forkert.
Den skulle have været i Styresystemer -> Workstation -> Windows XP
Har du husket at sætte din SATA-controller i BIOS til IDE?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. marts 2012 - 12:09 #2
fandt denne mest aktuel.

Prøv lige at se denne vejledning.Vi vil skam gerne hjælpe dig men det ville måske være en god ide at kigge i andre tråde så du kan se hvordan Eksperten virker. PS. husk lige selv at lægge et svar her som du kan acceptere så det ikke står åben :-)
http://gratisupload.dk/vis_billede/63319/