Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 16:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ODBC Connect string

Hej alle,

Jeg har installeret et program der hedder Syslog watcher. Der logger alt aktivitet på routeren. Det kan så uploade date til en database (i mit tilfælde en accessdb) ved hjælp af ODBC. Selve SQL'en der skal bruges ser sådan ud:

INSERT INTO Syslog (DateTime, IP, Source, Facility, Severity, Message)
VALUES ('%DATE_TIME%', '%SOURCE_IP%',
'%SOURCE_NAME%', '%FACILITY%',
'%SEVERITY%', '%MESSAGE%')

Har fundet ud af at den der ODBC service kan importeres som en fil. FX. database.mdb.dns (Har aldrig hørt om det før.)

Kan ikke få lavet en connect string der virker. Tabellen Syslog er lavet med tilhørende datafelter. Nogen der kan hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2012 - 17:54 #1
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 18:31 #2
Hej Terry. Det har jeg prøvet og den melder stadig fejl... Hmm. Der må være noget andet galt. Problemet er bare at jeg ikke kan se om det er forbindelsen der er gal med eller om det er sql'en. Men for mig ser sql'en ud til at være OK. Så derfor må det være forbindelsen. ØV.ØV. Stupid Access DB
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2012 - 20:00 #3
Try converting the SQL into a sring and then create a query in Access with the SQL in the string
Avatar billede hemberg Forsker
11. marts 2012 - 22:01 #4
Bravo. Det var nemlig slet ikke connectstrengen der var et problem. Næ, det der var problemet var Kolonnen DateTime. Det var åbenbart et beskyttet navn. Skriv et svar så får du point.
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2012 - 19:17 #5
:o)
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2012 - 13:30 #6
.