Avatar billede Jespertim Nybegynder
29. februar 2012 - 14:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere tabeller i samme formular samt hjælp til VBA kode

Hej eksperter.

Jeg har behov for lidt hjælp til en database, da jeg ikke er nogen haj til Access.

Spørgsmål 1.
Er det muligt at lave en formular, som kører sammen med tre forskellige tabeller?

Tabel 1. Denne tabel indeholder bl.a. et unikt (indekseret) tal som ikke må dubbleres.

Tabel 2 - 4
Den anden tabel indeholder en masse felter, som skal udfyldes af operatøren. Da der er flere end 255 felter er jeg nød til at dele denne op i fire. Tabel 1 og 2-4 skal kunne kobles sammen, så man skal kunne se hvad der er kør ind af tekst under dette valgte unikke nummer.

Tabel 5.
Tabel, som indeholder leverandør data og initialer, som der kan vælges i formular. Denne behøver ikke kobles sammen med tabel 1-4

Det ser nogenlunde således ud:
Unikt nummer: _______ (tabel 1) nr. 1 ________ (tabel 1)
                                nr. 2 ________ (tabel 2)

----------- -------------------- -------------- -------------

Felt 1. ________ (tabel 2)                (tabel 3)
Felt 2. ________ (tabel 2)        leverandør ______ (Spm 2)
Felt 3. ________ (tabel 2)        initialer  ______ (Spm 2)
Felt 4. ________ (tabel 2)

----------- -------------------- -------------- -------------
slut.

Spørgsmål 2.
Jeg kan i dag bruge en "Fx" tast til at indsætte en sende en tast, men jeg vil gerne ændre lidt i hvad denne Fx tast kan. Kan i hjælpe med dette også?

Den edielle:
Ønsket. indsætte leverandør, initialer og dags dato og trykke enter
Function F5() 'Indsæte valgt leverandør i tabel formular, valgt intialer i formular, dagsdato og sende enter.
Screen.ActiveForm.SetFocus
hjælp til leverandør
hjælp til initialer
SendKeys "^+{;}"
SendKeys "{Enter}"
End Function

Kan nøjes med:
Function F5() 'Indsæte leverandør, intialer, dagsdato og sende enter.
Screen.ActiveForm.SetFocus
hjælp til leverandør, som fast tekst
hjælp til initialer, som fast tekst
SendKeys "^+{;}"
SendKeys "{Enter}"
End Function

Håber i kan hjælpe.
Mvh. Jesper
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 14:53 #1
Er det muligt at se databasen?~)

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2012 - 14:54 #2
..du kan evt. lave en kopi, som ikke indeholder sensitiv data...
Avatar billede Jespertim Nybegynder
29. februar 2012 - 15:19 #3
Hej spg.

Har hermed sendt dig en kopi af databasen.
Avatar billede Jespertim Nybegynder
15. marts 2012 - 07:14 #4
Igangsat løsning per mail.