Avatar billede mason Nybegynder
28. februar 2012 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Arabisk skrifttype

Hej, jeg skal designe en tryksag, hvor der udover dansk, også skal indgå en arabisk tekst.

Har nogen erfaring med dette?
Jeg tænker på om der skal tages højde for nogle specielle ting - er der noget jeg bør vide inden jeg går igang?
(Jeg opsætter tryksagen i Adobe InDesign).

Og sidst, men ikke mindst: Hvilken skriftype skal jeg bruge?
Når man googler arabic free font, kommer der mange forskellige.

Håber på hjælp :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2012 - 16:23 #1
og skrive 'baglæns'
jf http://ny.finfo.dk/om-finfo-da/verktojskasse/fremmede-alfabeter/handtering-og-redigering-af-tekst-pa-arabisk-persisk-eller-urdu så bør du installere sproget på pc og vælge det mens du skriver tekst ind hvis du skal undgå for meget bøvl.
Avatar billede lordsasa Nybegynder
28. februar 2012 - 20:27 #2
Jeg tror det bliver noget af en udfordring. Jeg kender en kammerat, som skal lave noget lignende. Følger lige med her for, at se om der kommer en løsning.
Avatar billede mason Nybegynder
05. marts 2012 - 11:03 #3
Hmm...jeg er ikke blevet klogere.
Jeg fandt en arabisk skrifttype og skrev en tekst med den. Men det kan man ikke. Der stod ikke det som jeg havde skrevet. Så det er som frygtet, nok noget mere komplekst. Har nogen en løsning, må I endelig melde ind...
Avatar billede mason Nybegynder
21. april 2012 - 11:45 #4
Ingen løsning dukkede op, så jeg lukker ned.
Avatar billede mason Nybegynder
21. april 2012 - 11:45 #5
-