Avatar billede sigyn Seniormester
28. februar 2012 - 12:02 Der er 1 løsning

problem med * i SAP-udtræk til Access

Jeg trækker jævnligt tabeller fra SAP, til Excel, og derfra videre til Access (2000). Men jeg er rendt i et problem med mine SAP-data. Det er analyseresultater, som kan være enten tal-værdier eller tekst. Fra SAP kan jeg få to kolonner, en hvor det hele er tekst, og en hvor det hele er tal.
Det kunne f.eks. se sådan ud

    TekstRes    TalRes
Analyse1    Ok    0
Analyse2    10    10
Analyse3    *15    15
Analyse4    *0    0

Mit problem er stjernerne. For hvis jeg arbejder med tal-resultater, har jeg langt hen ad vejen kunne sortere tekst resultater væk, ved at frasortere talresultaer på 0. * betyder at et resultat er uden for norm, og 15 i tabellen ovenfor er ikke et problem, men det er 0'et. Så prøvede jeg med left([TekstRes];1) men det giver ikke * det giver 1 og 0 i de to nederste rækker.
Da søgningen gerne skal være langtidsholdbar, og dækker over mange analyser, er det ikke nok at frasortere Analyse1
Kan den nød knækkes ?
Avatar billede sigyn Seniormester
29. februar 2012 - 13:55 #1
Fejl 40, havde lavet min left på et forkert felt