Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 10:01 Der er 11 kommentarer

Hjælp til admin kode

Hej med jer..

Ny herinde og dum som en dør til computer...

Total glemt min administrator kode som jeg skiftede igår. Nogen skriver om at trykke f8 under opstart og derefter vil der optræde forskellige kontoer, men der står intet om kontoer. Skal jeg trykke noget andet for at komme til disse såkaldte kontoer?

Jeg har Windows7 på min computer.

Ps. Har ikke mulighed for en diskette som koster en milliard

Vh. Nillejj
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
24. februar 2012 - 10:36 #1
Inde på det her site er en guide til hvordan du resetter dit admin password, med en boot disk eller et usb stik.

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Håber det løser dit problem :)
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 10:50 #2
Tak for svar, men findes der ikke noget på dansk. Jeg forstår desværre ikke ret meget af teksten på engelsk. Desuden vil min computer ikke oversætte teksten til dansk?

Ps. Hvad er en boot disk?

Jeg har et usb stik. Der står flg. tekst (4 gb) og (Dane-elec), kan det bruges.

Skal måske pointere at jeg kan logge på min gæstekonto (har inegn kode på den), men jeg kan vel ikke tvinge mig adgang til min admin. konto gennem der??
Avatar billede DonSkoD Juniormester
24. februar 2012 - 11:19 #3
Du kan benytte Hirens BootCD til at nulstille din kode. Det findes dog kun på engelsk, og er måske en smule hårdnakket, hvis du ikke er speciel god til at færdes på en PC via en kommandolinje. Du skal nok have hjælp til det så..

http://www.hiren.info/pages/bootcd
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 11:28 #4
Tak for svar vedr. Hirens BootCD, men havde nu håbet på at nogen kunne guide mig videre når jeg trykkede på F8 i opstarten. Jeg har brug for at komme på nu!! og ikke om et par dage, har livs vigitge ting liggende som skal bruges ASAP.

Nogen som kan guide mig udfra F8 eller på en anden måde nu?

Please
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 12:00 #5
Du skal starte op i fejlsikret tilstand  der efter ind i kontrolpanelet Brugerkonti og ændre.
http://gratisupload.dk/vis_billede/64873/
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 12:46 #6
Jeg har nu prøvet at trykke F8 under opstart. Derefter "enter" på linjen hvor der står "Sidst kendte fungerende konfi....". Frem kommer nu muligheden for at logge på min administrator konto eller gæstekonto MEN, jeg kan jo ikke logge på adminkonto for at ændre koden når jeg har glemt koden.....!!!

Har jeg snart udtømt mulighederne eller kan jeg gøre noget...

Kommer i tanke om at jeg for nogle måneder siden gjorde noget ligende (har glemt hvad), men jeg glemte min kode, tvang mig adgang alligevel og lavede ny kode, men husker overhovedet ikke hvad jeg gjorde.... Gør nævnte nogen forskel?
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 13:48 #7
Er det svært at forstå sætningen Du skal starte op i fejlsikret tilstand???
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 13:57 #8
Ja åbenbart.....

Du ved jeg er kvinde og har ikke et hak forstand på teknik, sorry. Det skal skæres ud i pap, men ellers tak for dit sprog!!!!!

Men ok, jeg trykker på knappen "fejlsikret tilstand" og op popper en masse indlæsning af filer og ikke andet!!! Kan ikke komme videre derfra.......
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2012 - 14:11 #9
Poko1:

Har nu igen prøvet

1. F8
2. Trykket på fejlsikret tilstand
3. trykket på kommandopromt
4. MEN, der står ikke Administrator kommandopromt blot kommandopromt. Går jeg videre ind i kommandopromt kommer jeg fremtil 2 muligheder for logon. Et som administartor og et som gæst....og det hjælper jo ikke.

Jeg opgiver. Dels fordi jeg ikke gider du skriver sådan til mig og dels fordi det er hamrende svært at forklarer sig. Og jeg ER bare ingen haj til det her. Så prøver nok et andet sted på nettet....

Ellers tak til alle selvom jeg ikke fandt en løsning....
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 14:11 #10
Det tager altså et godt stykke tid.og det er eneste vej du har for at komme ind i din pc medmindre du har en installations CD/DVD  og kan komme i reparations tilstand.Ellers er der også mulighed med en Linus Live CD.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. februar 2012 - 14:26 #11
[Span]Jeg opgiver. Dels fordi jeg ikke gider du skriver sådan til mig[/span]

Det er jo så dit eget valg og jeg kan ikke vide om du er kvinde eller ej! og det burde vel ikke være et spørgsmål i dag med lige berettigelse ELLER? og du har dog fået flere løsninger.Der er aldrig nogle af mine elever der har brokket sig over min ligefremme måde.:-)