Avatar billede showbakkwn Nybegynder
23. februar 2012 - 15:20 Der er 7 kommentarer

Integrering af video

Hej,
Jeg skal på en eller anden måde have integeret en video afspiller på min hjemmeside som streamer live video fra en anden hjemmeside ( der er ikke noget ulovligt i det, har en aftale med den anden hjemmeside omkring det)
Men hvordan gør man det? Skal det kodes i Javascript eller PHP eller? Det må ikke laves i flash for det skal kunne læses af ipad og iphone. men nogen der evt. kan hjælpe med en løsning? eller guide mig det rigtige sted hen hvis det her ikke er det rigtig sted :S

på fohånd tak :)
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2012 - 18:17 #1
<ole>

Prøv en Google søgning. Der ligger oceaner af god information om emnet 'derude'  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
23. februar 2012 - 19:15 #2
Men Ole jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal kode den i?
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2012 - 19:33 #3
Hvorlangt er du kommet - og hvad er det præcist, du ikke kan finde ud af?
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
23. februar 2012 - 21:15 #4
Jeg er kommet dertil at jeg synes det er nemmest selv at kode en i stedet for at finde en eksisterende på nettet... mit problem er at den skal kunne ses på iPad, iPhone og i explore så kan jeg ikke kode den i flash men vel heller ikke i HTML5? for det kan explorer ikke læse? så skal det vel kodes i JavaScript? eller?
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2012 - 21:54 #5
JavaScript kan intet i den forbindelse. Du har mulighederne Flash eller HTML5 - men det burde du jo allerede have forvisset dig om ved at foretage en Google søgning som den i #1. Havde du gjort bare en lillebitte indsats, ville du vide, at IE9 sagtens kan forstå og anvende en HTML5 video player.

"Jeg er kommet dertil at jeg synes det er nemmest selv at kode en i stedet for at finde en eksisterende på nettet" >> Det forstår jeg ikke hat af. Når du ikke ved det første om emnet, hvordan i alverden kan du så få den tanke, at det er lettere for dig at kode den selv? Når du ikke har forudsætningerne, er det jo helt indlysende ikke en mulighed!

Alle moderne browsere kan håndtere HTML5's video tag, men der er store forskelle på, hvad de forskellige browsere kan anvende, når det kommer til selve formatet på videoen. Det betyder, du skal komprimere videoen i forskellige formater for at sikre bred understøttelse. Derudover er du nødt til også at bruge Flash til at understøtte IE i versioner, mindre end 9.

Med andre ord er det ikke nogen simpel opgave, du skal have løst - og derfor ikke noget, det er realistisk, du selv kaster dig ud i at kode fra bunden.
Avatar billede showbakkwn Nybegynder
23. februar 2012 - 22:08 #6
Ja det kan godt være at EI9 understøtter HTML5 men vi ved vel også begge to at rigtig rigtig mange dansker ikke har opdateret til EI9 selvom man burde gøre det.....
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2012 - 22:15 #7
Læs nu, hvad jeg skriver til dig! Ellers spilder du min tid!

Derudover er du nødt til også at bruge Flash til at understøtte IE i versioner, mindre end 9.