Avatar billede knaste Nybegynder
18. februar 2012 - 19:20 Der er 3 kommentarer

Hvornaar bliver loginvindue vist ved forsoeg paa adgang til frigivet mappe?

Hejsa,

I et system med en Windows server som Domain Controller med AD:

Hvis en AD bruger er logget paa en klient pc (som er tilmeldt domaenet), og nu vil tilgaa en frigivet mappe paa serveren (f.eks. med \\server\mappe1), sker en af foelgende ting:

1:
Brugeren bliver spurgt om login via et loginvindue, selvom han jo allerede er logget paa klienten med sit login.
Indtaster brugeren nu sit login, faar han adgang til mappen (hvis login er korrekt, og han har de korrekte rettigheder), eller han faar ikke adgang (hvis ukorrekt login, eller ingen rettigheder).

2:
Brugeren bliver ikke spurgt om noget login, men faar en fejlmeddelelse med det samme, med information om manglende rettigheder.

Spoergsmaal 1:
Hvornaar kommer loginvinduet, og hvornaar kommer det ikke?

Spoergsmaal 2:
Naar ikke loginvinduet bliver vist, hvordan kan man saa tvinge det til at blive vist, hvis man f.eks. oensker at faa adgang til en frigivet mappe med en anden bruger?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. februar 2012 - 22:53 #1
Vinduet afhænger af om brugeren allerede har oprettet en forbindelse til serveren.
Har brugeren dette, så anvendes de oplysninger, der er gemt i denne allerede eksisterende forbindelse til at oprette en ny forbindelse.
Avatar billede knaste Nybegynder
18. februar 2012 - 23:14 #2
Hvad saa, hvis man har oprettet forbindelse en gang, men oensker at forbinde med en anden bruger naeste gang?
Hvor/hvordan "nulstiller" man brugeren?
Avatar billede knaste Nybegynder
28. februar 2012 - 07:54 #3
Lad os faa lukket, og dele point.