Avatar billede daphne Novice
18. februar 2012 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man gemme sine favoritter ved skift af styresystem

Vi er ved at forberede at få Windows 7 på vores computere, hvor der indtil nu har været XP som styresystem.

Dog er vi kommet ind i problemer mht. de gemte favoritter vi har på nettet.

Hvordan og hvorledes kan man gemme sine favoritter, og så genetablere dem fra XP til Windows 7, så ikke de alle går tabt ved en konvertering af styresystemet ??

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 11:39 #2
Du går bare ind i dokumenter og funktioner dit navn og gemmer mappen foretrukne på en placering du kan komme til senere det samme med dine dokumenter billeder musik O.S.V. og hvis du vil have mail og adresser med også så giv bare lyd.
Avatar billede vejmand Juniormester
18. februar 2012 - 11:40 #3
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 11:46 #4
I øvrigt har microsoft lavet et program hvvor du kan gemme det meste til Win7
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=734917d8-0663-4c26-89d0-2d00b632ebdb
Avatar billede tubber Juniormester
18. februar 2012 - 12:12 #5
Hvis din browser er IE, skal du bare følge den guide fra tidligere spg:
http://www.eksperten.dk/spm/957454#reply_7907955
Avatar billede daphne Novice
18. februar 2012 - 15:08 #6
Mange tak, må afprøve det, når det bliver aktuelt.

Venligst læg svar i tråd.

Mvh.
Gitte
Avatar billede tubber Juniormester
18. februar 2012 - 15:25 #7
Et alternativ (Hvilket jeg selv brugte inden jeg fik win7)

TweakUI

Der kan du flytte alle standardmapper til en anden disk/partition hvilket giver en hvis sikkerhed for nedbrud i os og formatering, og også gør det nemt efter geninstallation.

Det kræver dog du kan finde dine filer og flytte dem manuelt, men fremover et godt alternativ, og hvis der går lidt inden du skal ha win7 kunne det være værd at kigge på.

I win7 er det indbygget, der skal man bare tage enskaber for den enkelte mappe og pege på den man brugte førhen.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. februar 2012 - 09:29 #8
daphne >> Velbekomme, hvis du skriver hvilket forslag du vælger at bruge, kan hjælperen sende et svar.  :-)
Avatar billede daphne Novice
14. juli 2012 - 15:47 #9
Har fået løst problemet af den gut, der installerede Windows 7 på vores maskiner herhjemme.

Takker for hjælpen.

Mvh.
Gitte