Avatar billede daphne Novice
14. februar 2012 - 21:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra XP til Vista --> Windows 7

Jeg har en stationær pc med XP, men havde dengang jeg købte den mulighed for at få Vista på den, hvilket jeg dengang afviste.

Nu er jeg imidlertid kommet i den situation, at jeg gerne vil have Windows 7 på den.

Jeg har fået besked om, at jeg kan gøre følgende:

* Opgradere XP til Vista, og derfra til en Windows 7.

Jeg har endvidere fået besked om, at denne opgradering IKKE skulle øve nogen indflydelse på de ting, jeg har liggende på min pc p.t.

Er dette korrekt ?? - vil ikke begynde at installere noget som helst, førend jeg ved om dette er en tilgængelig mulighed.

Så er meget i tvivl, og har behov for noget ekspert-viden på området.

På forhånd tak.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 21:51 #1
Skal lige hører:

Du skal købé en vista for at opgradere til den og så købe en windows 7 for at opgradere til den ?

For mig lydder det som om nogen vil tjene penge på uvidenhed
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 21:55 #2
Her er en guide fra MS

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/upgrading-from-windows-xp-to-windows-7

Og som PDF´:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=161339

En god ide at have guiden printet ud, da der er genstart undevejs
14. februar 2012 - 21:57 #3
Enig med #1 !!!

---

Du skal have/købe/skaffe en "ægte" WIN7 instalations DVD og 100% install derfra.

Du skal selvfølge gennemføre BackUp af dine egne 'ting' på PC'en først, da den bliver HELT ryddet...
Avatar billede daphne Novice
14. februar 2012 - 21:59 #4
Det må jeg lige have taget til efterretning så.. en god ting lige at høre eksperterne på området først.

Land lige et svar, for varer da vist noget tid, før jeg får det her op at køre..

Mvh.
Gitte Daphne
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. februar 2012 - 22:03 #5
Der er et par ting du skal overveje. Opgradering fra XP til Windows 7 er ikke muligt!
Så hvis du har et sted at gemme dine personlige mapper og filer så hent Windows let overførsel.
http://www.microsoft.com/downloads/da-dk/details.aspx?FamilyID=734917d8-0663-4c26-89d0-2d00b632ebdb
Se også om din PC opfylder kravene?
file:///D:/Links/Windows7UpgradeAdvisorSetup.exe
Og så er en ren ny installation at foretrække.
Avatar billede tubber Juniormester
14. februar 2012 - 22:08 #6
Smidder da lige et svar :)

#5 hvis du lige ´tjekke de 2 links jeg smed så er det hele der også de 2 programmer ´du nævner :)

Og skal så lige nævne at hvis du kaster dig ud i det, så hent ALLE programmer som guiden henviser til INDEN du går i gang´, det er træls at være midt i det hele og så mangle noget.
Avatar billede daphne Novice
14. juli 2012 - 15:46 #8
Problem løst. Har fået re-installeret, så jeg nu har fået Windows 7 på maskinen.

Takker for hjælpen.

Mvh.
Gitte