Avatar billede Teach Nybegynder
14. februar 2012 - 19:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valg af tablet pc

Hejsa
Må hellere på forhånd undskylde, hvis dette spørgsmål er postet det forkerte sted :)

Jeg har fundet mig et godt tilbud på en tablet, men problemet er at der er to slags at vælge mellem til same pris, og jeg har virkelig svært ved at vælge.

1. Samsung Galaxy 10.1 16GB
2. Motorola Xoom 32 GB

Begge modeller er med 3G..

Det jeg selv har lagt mærke til er at Samsungen ikke kan udvides med fx sdkort eller på andre måder, hvilket man kan på xoom. Men samsungen ser bedre ud, men udseendet er jo ikke alt...

Vil sætte stor pris på hjælp, meget gerne med forklaring..
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2012 - 19:28 #1
Motorola Xoom har også noget kraftigere hardware.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 19:52 #2
Hvilken Samsung er det?

GT-P7500/M16 eller GT-P7510/M16

Ellers gider du smide links så vi andre kan præcisere med begge mærker og model som du har øje på? :)
Avatar billede Teach Nybegynder
14. februar 2012 - 20:16 #3
Jeg kan ikke se hvilket nummer Samsungen har, her er den beskrivelse der er på siden:

Styresystem Andriod 3.0

Processor 1000 Mhz

Kamera Ja

Kamera opløsning 3 Megapixel

GPS-navigation Ja

GPS Type A-GPS

Højde 256,20 mm

Bredde 172,90 mm

Dybde 8,60 mm

Vægt 595 gram

Musikafspiller Ja

MP3 Ja

AAC Ja

eAAC Ja

eAAC+ Ja

MP4 Ja

M4A Ja

WMA Ja

Video-afspiller Ja

Intern hukommelse 16 GB

WiFi Ja

Bluetooth Ja

Bluetooth Stereo Ja

EDGE Ja

UMTS Ja

Turbo 3G Ja

SMS Ja

MMS Ja

Email Ja

Email type POP3/IMAP/SMTP/Mircrosoft Exchange

Display str. 1280x800 pixel

Display type TFT

Display farver 16777216

Og dette er hvad der står om Xoom:

Xoom 3G er Motorolas bud på en super hurtig Android tablet. Med en skærmstørrelse på 10.1 tommer, er Xoom perfekt til at have med på farten, da den fylder mindre end de fleste computere, men samtidig har en skærm, der er super god at skrive på. Xoom har en opløsning på 1280x800, så du får den sprødeste skærmoplevelse. Inden i er der en dual-core processor og 1GB RAM, og der plads til hele 32GB data.

Du kan multitaske, som du kender det fra computeren, ved at have flere programmer åbne samtidig, og nemt kunne skifte mellem for eksempel et dokument og dine e-mailkonti eller Facebook og din musikafspiller.

Håber det kan hjælpe...
Avatar billede Teach Nybegynder
14. februar 2012 - 20:22 #4
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2012 - 20:32 #5
Motorolaen er stadig kraftigst.
Samsung P7500 el. P7510 - der er kun 3G til forskel.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. februar 2012 - 21:41 #6
#5 Ja, men nu så jeg en fordel ved samsungen, men jeg er i tvivl om om det er i den pågældende, begydner og tvivle lidt, da jeg læste på wiki at det er slim udgaven der har 2,4 Ghz + 5,0 Ghz wifi, hvilket kunne være en fordel, er dog kørt lidt skævt i specs på dem, men her er links så kan man se mere:

http://www.samsung.com/dk/consumer/mobile/mobilephones/mobilephones/GT-P7510UWDNSE-spec

http://www.motorola.com/staticfiles/Consumers/xoom-android-tablet/us-en/techspecs.html#

Men generelt så har Motorolaen bedre udstyr i sig som john_stigers os er inde på :)

Bedre kamera
Bluetooth er dog ikke sidst nye (3.0, men 2.1)
Den har 32 GB plads hvor Samsung har 16 GB

Jeg er dog i tvivl mht funktionerne i kamera, men Motorolaen er en god billig investering hvis det blot er for at afprøve en som har muligheder i sig :)
Avatar billede Teach Nybegynder
15. februar 2012 - 05:58 #7
Tak for svar men Blueeyez, hvad mener du med at afprøve en som har muligheder?? Er det fordi du hellere ville vælge Ipad?
Avatar billede Teach Nybegynder
15. februar 2012 - 07:38 #8
Tak for Svar til John & Blueeyez.

Tror jeg går mere i retning af Motorolaen...
Avatar billede Blueeyez Mester
15. februar 2012 - 19:04 #9
#7 Nej ipad er det værste omgang tablet jeg har set, har afprøvet en og jeg blev mere end blot en anelse skuffet over mulighederne, men min problemstilling er os at jeg ikke bruger alm trådløs netværk, jeg bruger 5 Ghz og normalt bruger folk 2.4 Ghz, desværre så er der ikke mange tablets med 5 Ghz så vidt jeg har opfattet, skønt jeg dog læste om en anden model fra Samsung med 5 Ghz, men jeg selv venter lidt på bedre tider for tablet verdenen, selvom det er meget fristende
Avatar billede Teach Nybegynder
26. februar 2012 - 17:47 #10
Jeg siger mange tak for hjælpen. Fandt ud af at jeg havde lavet en fejl med hensyn til point, men har undskyldt for dette.
Enden på det hele blev at jeg bestilte en Motorola Xoom...Nu venter jeg så bare på posten..