Avatar billede CJCJCJ Nybegynder
14. februar 2012 - 11:38 Der er 2 kommentarer

Adgang til sql server

Hej

Jeg forsøger at at connecte til server (SQL Server 2005) via MSMSE, og der taster jeg 127.0.0.1\SQLEXPRESS i Servername, men den fejler. Jeg har også prøvet med "." og maskinnavn foran "\SQLSERVER".

Jeg har ikke brugt MSMSE og SQLserver2005 før, så jeg håber på et "pædagoisk" svar ;O)

Kan der være indstillinger eller programmer, som skal tilpasses?

mvh
CJ
Avatar billede Wally1973 Praktikant
14. februar 2012 - 11:56 #1
Typisk skal serveren lige sættes op til at acceptere forbindelser af de forskellige typer, da de vist som standard er lukket ned.
Avatar billede Syska Mester
14. februar 2012 - 19:29 #2
TCP/IP er disabled per default. Første jeg ville kontrollere.

Dernæst kan du også angive det som ".\SQLEXPRESS" eller hvad instance navn den nu har fået.

Du har sikkert allerede programmet inde og det hedder "SQL Server Configuration Manager"

SQL Serveren skal genstarted før det tager effekt. Resten burde du kunne google ud fra overstående oplysninger eller skal du være velkommen til at spørge igen.

mvh