Avatar billede Primdahl2000 Nybegynder
11. februar 2012 - 16:37 Der er 2 kommentarer

07 Udenfor afmærket P-område

Har fået en P-bøde for parkering (i strid med vejbkg. § 49, T 33) på græsareal mellem Bilka's p-areal og en offentlig vej. Der er ingen p-forbud i hele området,ej heller forbud mod parkering på vejen eller i rabatten, og der er ingen offentlige afmærkede p-båse. P-arealet tilhører Bilka.

P-afgift er givet af den kommunale P-kontrol, med sålydende begrundelse: "Hvor der er afmærket parkeringsbåse, skal parkering ske i og inden for båsen" FÆL § 121, stk. 1, nr. 7.

Færdselsloven er mig bekendt en sag for Politiet, og når der ikke er nogen offentlige afmærkede p-båse eller p-forbud, kan paragraffen ifølge min forståelse ikke gøres gældende. Eller hvad?
Avatar billede larsini Seniormester
11. februar 2012 - 16:53 #1
lyder som om du har en vindersag, men tal med kommunen så er jeg sikker på at de giver dig ret
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. februar 2012 - 19:24 #2
Hør lige hvad den lokale politi-vedtægt siger.
De lokale politikredse har mulighed for at lave ekstra stramme regler for parkering.

F.eks. er det nogen steder tilladt at parkere oppe på kantstenen, mens det ikke tillades andre steder.
Det er ikke loven der sætter dette, men den lokale politi-vedtægt.