Avatar billede jvase Nybegynder
08. februar 2012 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan en tekstboks ændres til en "single-line-edit" tekstboks?

Hvis jeg i en formular fra feltlisten opretter en bundet tekstboks til et tekstfelt i databasen, f.eks. 'fornavn' og bruger i formularen, efter at have skrevet fornavnet, trykker på Ctrl+Enter i stedet for Enter, indsættes der et linjeskift i tekstboksen, og bruger kan indsætte yderligere tekst (i linie 2).

Findes der i Access en mulighed for, at data kun kan indtastes i én linie, dvs. uden mulighed for at lave linjeskift?

Problemet er jo, at når fokus flyttes til næste felt, kan kun den første linie af fornavns-feltet ses.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2012 - 18:36 #1
Is th efield a memo or just plain text field? Normally pressing Enter wil go to the next field on the form.

You could use the KeyUp and KeyDown events to catch the characters and remove them.

http://bytes.com/topic/access/answers/190074-keypress-prevent-entry-certain-characters
Avatar billede jvase Nybegynder
09. april 2012 - 13:53 #2
Har ikke fundet en løsning på problemet. Der findes åbenbart ikke en single-line-edit i Access...???
Avatar billede jvase Nybegynder
08. maj 2012 - 10:57 #3
Problemet blev ikke løst.