Avatar billede louisek Mester
02. februar 2012 - 15:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

delete - content aware

jeg ved at der burde komme en dialogboks frem når jeg sletter i PS5 så jeg eksempelvis kan bruge funktion "content aware" - men jeg får ikke dialogboksen frem - hvordan ændrer jeg det?

Vh Louise
Avatar billede prodic Mester
02. februar 2012 - 17:43 #1
Kommer menuen hverken frem hvis du vælger funktionen manuelt eller ved evt. genvejstast?

Alternativt kunne du forsøge at nulstille preference-filen. Løser nogle gange de underligste problemer.
Avatar billede prodic Mester
02. februar 2012 - 17:44 #2
og genvejstasten er shift+backspace for god ordens skyld. :-)
Avatar billede louisek Mester
03. februar 2012 - 09:03 #3
jeg kan ikke finde funktionen manuelt og bruger jeg den genvejstast du beskriver kommer jeg ind i "fill"

hvad er det nu jeg skal holde nede for at nulstille pref-filen?

:) Louise
Avatar billede louisek Mester
03. februar 2012 - 09:13 #4
fandt ud af det med pref-filen :)
Avatar billede louisek Mester
03. februar 2012 - 09:18 #5
... og det gjorde tricket :)
Avatar billede louisek Mester
03. februar 2012 - 09:29 #6
ja ok .. i hvert fald i mit lille testbillede - kan man ikke bruge funktionen i en tegning med flere lag - forstået på den måde at den kun sletter "content aware" i det lag jeg står i
Avatar billede prodic Mester
03. februar 2012 - 09:35 #7
Den bliver du nødt til at uddybe...
Avatar billede louisek Mester
03. februar 2012 - 09:38 #8
jeg fandt ud af det - det lader til at billedet skal være jpg - jeg har prøvet at slette alle øvrige lag i min psd fil end det der skulle redigeres - men det ville den ikke være med til - men fungerer hvis jeg gemmer underlaget som jpg
Avatar billede prodic Mester
03. februar 2012 - 09:44 #9
Der har været forvirring omkring brugen af et Background Layer i en fil. Det tyder umiddelbart som om det er sådan noget du bøvler med.
Hvis jeg forstår problemet korrekt. :-)
Avatar billede louisek Mester
03. februar 2012 - 10:22 #10
ja lige præcis :)
Avatar billede louisek Mester
20. marts 2012 - 12:09 #11
svar