Avatar billede urbsurbs Nybegynder
30. januar 2012 - 21:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lenovo SL510 tåler ikke presset.

Når jeg ser video på PC'en begynder den tit at hakke og køre meget langsomt, alle funktioner virker, men det er som om den går i stå.
Det sker 9 ud af 10 gange når den afspiller video eller DVD'er, men det kan også ske når jeg bare browser.

Det er også sket mens jeg spiller poker. dvs. har en pokerklient og pokertracker (datalogger) kørende.

En genstart løser næsten altid problemmet, men det sker at der skal to til.

Det er såvidt jeg husker aldrig sket, under brænding af cd-dvd'er eller ved dataoverførelser til min NAS.

Jeg køre pt. Ubuntu 11.10, men har for kørt med Win 7 Pro, hvor det er nøjagtigt det samme der sker.

Jeg har haft tre forskellige harddiske i, og det er det samme på alle.

Jeg tænker selv at det måske er noget hardware der bliver overbelastet, men jeg ved det ikke.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
31. januar 2012 - 13:31 #1
Hvis det er en gammel PC kan det evt. være CPU-Blæseren der skal renses. Kunne også godt lyde som om DVD-drevet kan være defekt - men prøv at rense blæser først. Hvilket program bruger du til afspilning af DVD'er? Prøv evt. med et andet for at udelukke defekt i programmet.
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
31. januar 2012 - 15:09 #2
Har brugt VLC både til Win og Linux, Movieplayer og std. windowsprogram til afsilning af .AVI, .ISO, .IMG filer.

Det sker som regl når vi afspiller medie indhold, men det kan også ske på andre tidspunkter.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
31. januar 2012 - 17:39 #3
Hvor gammel er PC'en? Jeg arbejder med Lenovo bærbar til hverdag, og har ofte set at de fryser som følge af overophedning pga. snavs i CPU-Fan.
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
31. januar 2012 - 19:02 #4
Den er knap 2 år.

Hvordan renser PCU-Fan'en?
Avatar billede DonSkoD Juniormester
31. januar 2012 - 19:38 #5
Så vil jeg råde dig til at tjekke om der stadig er garanti på den (visse Lenovo maskiner kommer med 3 års garanti).

Hvis du er sikker på at garantien er udløbet skal du skrue 3-4 sider ud på bagsiden af pc'en (der er er tastatur-ikon ud for hver af dem). Når de er fjernet, kan du åbne skærmen og "vippe" tastaturet op med en ligkavet skruetrækker - så burde du kunne se blæseren.
Avatar billede urbsurbs Nybegynder
31. januar 2012 - 20:01 #6
Ok, prøver imorgen. Du er velkommen til at smide svar.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
01. februar 2012 - 08:08 #7
Jeg håber det hjælper ;)
Avatar billede DonSkoD Juniormester
01. februar 2012 - 09:29 #8
mente selvfølgelig "3-4 skruer" og ikke "3-4 sider" ;)