Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
30. januar 2012 - 16:47 Der er 15 kommentarer

Køb af ny Gamer Pc !

Hey folkens.

Står og skal bruge en ny gamer pc - har ikke selv så meget forstand på computere, så håber ikke kunne hjælpe mig på rette vej. (:

Computeren skal bruges til primært at spille WoW: Cataclysm - Counter Strike - Call of Duty mm.

Har er budget på omkring 7-8000 kr. (:

På forhånd tak for hjælpen. (:
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 17:21 #1
Bærbar stationær?

Call of Duty? Er det MW3 vi snakker? Og hvad version af CS?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. januar 2012 - 17:33 #2
Skal den samles selv eller skal den være færdig samlet?
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
30. januar 2012 - 17:33 #3
Det skal være en stationær .

MW3 skulle være rimelig krævende ikke? Kan ikke huske hvad det hedder det jeg har, langt tid siden jeg har været på computeren :b

Men WoW er næsten også det vigtigste vil jeg sige.

Men Cs, kan ikke huske versionen - men det er ikke den nyeste da det er mest WoW .
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. januar 2012 - 17:34 #4
P.S hvis det er CS 1.6 og et af de ældre Call of Duty spil som der er tale om, så er 7-8000 ekstremt overkill.
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
30. januar 2012 - 17:35 #5
Ville helst have en der var samlet .
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
30. januar 2012 - 17:37 #6
Hardwareguy15 : det gør ikke noget at man kan opgradere spil uden at skulle skifte computer.
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 17:39 #7
MW3 kan sagtens køre på en færdigsamlet stationær til 7-8 tusind. Og ja man vil også kunne køre på nogle af de nye spil på den! Dog har jeg ikke forstand på andet end bærbare så kan ikke rigtig hjælpe dig...
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
30. januar 2012 - 17:50 #8
Selvfølgelig hvis man kan få en god pc'er til at game på til mindre end 7-8000 - så er det jo kun godt. Mit maks beløb vil bare være det ovennævnte.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. januar 2012 - 19:36 #9
Hvis du udelukkende skal bruge den til CS 1.6 og WoW, så spilder du dine penge ved at købe ne maskine til 7-8k. Hvis du skal bruge den til andre spil (BF3) f.eks, så er det en god investering.

Men vi taler som udngangspunkt 2xgtx 560, core i5 2500k, 4GB corsair/ocz/kingston ram, asrock/gigabyte bundkort, 1TB harddisk (+ evt. en 80/120GB SSD). Husk at vælg et kabinet med et godt airflow.

Skal jeg linke til en butik som forhandler ovenstående PC?
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 19:48 #10
Nej nej da! BF3 kræver (for en rimelig oplevelse) en firekernet processor=i7! Lad da også være med at nøjes med 4 GB RAM. Mindst 6!

Iøvrigt hvorfor "nøjes" med gtx 560? Man kan ligeså godt tage 570, 560 TI eller et amd..
Avatar billede Jonas_Pedersen Nybegynder
30. januar 2012 - 19:52 #11
Smid gerne links (: så man kan studere det lidt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. januar 2012 - 20:07 #12
#10

Nej nej da! BF3 kræver (for en rimelig oplevelse) en firekernet processor=i7!

???

http://ark.intel.com/products/52210/Intel-Core-i5-2500K-Processor-(6M-Cache-3_30-GHz)

# of Cores 4.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. januar 2012 - 20:08 #13
Core i5 2500k er en quadcore CPU (firekerner) så jeg forstår ikke dit indlæg. Iøvrigt så kører BF3 ganske udmærket her, ved 1920x1200 er der ingen lag og med pæn grafik.
Avatar billede pstidsen Novice
30. januar 2012 - 21:41 #14
Okay den har så 4 kerner, men LANGT de fleste i5'er er kun 2 kernet...
Avatar billede mikaelch Novice
03. februar 2012 - 14:49 #15
jeg synes denne her er et super godt valg

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5335594