Avatar billede hyha Nybegynder
28. januar 2012 - 21:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Omlægning fra PGP til TrueCrypt: Kan jeg bare slette harddisken?

Hejsa.

Jeg sidder og er ved at omlægge krypteringen på min harddiske.

Det vil sige at eksisterende harddiske:
  1) Er PGP Whole disk krypterede
  2) Er tomme for data (altså _ikke_ noget på dem jeg skal gemme)

Jeg ønsker nu at omlægge dem til TrueCrypt. Da dekryptering (PGP) tager laaang tid, er mit spørgsmål om jeg bare kan formatere hardisken/slette partitionen. Eller ligger det noget i MBR eller lignende der gør at jeg kan få problemer efterfølgende?
Avatar billede Broxigar Praktikant
29. januar 2012 - 00:32 #1
Altså, jeg ville foreslå at du først formatere dem således at alle spor af PGP er væk, og herefter bruger du TrueCrypt til at kryptere dem.

Der er ikke sket noget med MBR medmindre du har valgt at kryptere systemdisken.
Avatar billede hyha Nybegynder
29. januar 2012 - 00:40 #2
Super tak for det.
Ja det var også det der var min plan, men ville lige være sikker på jeg ikke stod tilbage med en 'brick', eller en forfærdelig masse bøvl...

Mange tak for hjælpen :)