Avatar billede batwoman Nybegynder
10. januar 2000 - 11:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ridse i CD

Jeg har hørt at man kan udjævne en ridse i en cd (musik cd) med tandpasta.

Er det korrekt og hvordan skal det eventuelt gøres?

Er der andre måder at redde en musik cd på?
Avatar billede mike@work Praktikant
10. januar 2000 - 11:08 #1
Du kører tandpastaen ud på cd'en og tørrer det af igen :-)
Avatar billede theartist Nybegynder
10. januar 2000 - 11:36 #2
umiddelbart vil jeg sige at det ikke var nogen god ide, men what the heck give it a try.
Avatar billede mike@work Praktikant
10. januar 2000 - 11:38 #3
Jo jo den er god nok.... Jeg har et par Cd'er der "kører" på tandpasta.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
10. januar 2000 - 11:55 #4
Jeg har selv haft succes med tandpasta idéen ;-) Du bruger et fint lag tandpasta. Breder det ud over cd'en. Lad det sidde og tørre lidt ind. Herefter vasker du det af med lidt lunkent vand, for til sidst af tørre cd'en med et viskestykke f.eks.
Avatar billede mike@work Praktikant
10. januar 2000 - 12:01 #5
Nemlig !
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. januar 2000 - 12:02 #6
Du kan også smide cd'en i fryseren (jeps det virker også)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
10. januar 2000 - 12:03 #7
(det skal gøres før den skal bruges så det er ikke den perfekte løsning)
Avatar billede batwoman Nybegynder
10. januar 2000 - 12:05 #8
Jamen jeg er jo ikke dum. Selvfølgelig kan jeg godt følge det med smøre tandpasta på, men hvad er det tandpastaen gør?
Den fylder rillen ud, det er logisk, men kan ridsen ikke være så dyb at tandpastaen ikke kan rette på det?

Ja jeg spørger bare.
Avatar billede batwoman Nybegynder
10. januar 2000 - 12:07 #9
dkkarpen får pointene for det uddybende svar.
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. januar 2000 - 12:51 #10
batwoman: Jow, ridsen kan godt være så dyb (eller der kan være så mange af dem) at tandpastaen ikke hjælper.

/Rob
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. januar 2000 - 15:15 #11
du kan også smøre den med leverpostej
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. januar 2000 - 15:55 #12
Hehehhe :o)

/Rob
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2000 - 23:33 #13
Jeg mener også at have set et repkit til formålet, men tandpasta er ok, som Leth engang foreslog. Fettede CD'er vaskes i vand med opvaskermiddel.
Avatar billede batwoman Nybegynder
11. januar 2000 - 09:03 #14
Tak for kommentarerne.

Den med leverpostejen er et nummer for ulækker, men tak for hjælpen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. januar 2000 - 19:16 #15
ehhe det var også en mand inde i Merlin der sagde det!
Avatar billede batwoman Nybegynder
12. januar 2000 - 12:33 #16
Nu har jeg prøvet det og det hjalp ikke!

Jeg har gjort som beskrevet. Når jeg skyller den med lunkent vand, ryger tandpastaen jo af igen. Det bliver ikke siddende i rillen.

Andre ideer?