Avatar billede kasbas91 Nybegynder
26. januar 2012 - 08:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skal hente data fra eksternt json fil

Hej

Jeg ville lige høre om hvad der er hurtigst at hente med i php,

hvis jeg skal hente en json fil fra en anden hjemmeside og tage

data'en fra den..

Jeg bruger file_get_contents lige nu, men er der noget som

er hurtigere at bruge.. Så siden ikke bliver langsom,

Jeg henter alt data fra en anden hjemmeside i json format..

Så jeg bruger ikke mysql siden af, det køre fra en anden

hjemmeside af..

Kan man gøre noget med php'en så siden ikke bliver langsom.. :)
Avatar billede The_Buzz Novice
26. januar 2012 - 09:47 #1
Den anden hjemmeside - har den tilladt at du henter data fra dem?

De kan jo throttle din side ned.

Desuden, ville jeg nok grabbe fra den for måske hvert femte minut med et cronjob i stedet for hver gang der loades en side?
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
26. januar 2012 - 10:25 #2
Der er vores egen side jeg vil hente data'en fra..
Avatar billede The_Buzz Novice
26. januar 2012 - 15:37 #3
Så gælder mit råd jo stadig :) At catche engang imellem i stedet for hver page load
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2012 - 16:50 #4
<ole>

Der må være en grund til, at det tager lang tid at hente med file_get_contents. Kunne filen, der skal hentes være en dynamsik fil, der henter data fra en DB? I så fald kan det være, den bør optimeres.

Er den også længe om at loade, hvis den kaldes direkte? Fortæl noget mere  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
12. februar 2012 - 14:54 #5
Hej jeg henter det med jQuery.. i stedet  for :)

Smid et svar :) Dem som ønsker nogle points...
Avatar billede kasbas91 Nybegynder
25. februar 2012 - 15:42 #6
Lukker