Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2012 - 22:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Få et felt til automatisk at tælle op med 1 for hver post.

Hej alle
Et lille "nemt" spørgsmål?
Jeg har en tabel i Access, der er et talfelt Nr, dette talfelt vil jeg gerne have til at tælle Nr + 1
Således at Nr til enhver tid viser det antal record der er i databasen, og at man kan få det med ud í en rapport, og ligeledes at der står Nr 1 ved den første record og Nr 2 ved den næste o.s.v.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2012 - 22:54 #1
Autonummerering?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2012 - 23:16 #2
Hej igen
Jeg glemte naturligvis, at oplyse, at jeg havde en Id felt der er Autonr, men der er jo det ved det, at når man har slettet nogle gange i databasen, så begynder denne Aufonr jo ikke med nr. 1.
Det var det jeg gerne ville have, det var noget i retning af
Nr = Nr + 1, men jeg syndtes ikke, at jeg kan få det til at virke.
M.v.h.
Ole
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
24. januar 2012 - 23:51 #3
Tænker lidt hvis det er ligesom en tabel i sql, bare min tanke.

Måske det kunne være du skulle ind til den "id" sætte den til "primary key" & slå "Auto increasement" til :p

Ved ikke om det kunne bruges, men så hvis det fx. er en gæstebog kommer der til at stå et tal mere på for hver post der bliver lavet.
At få det ud på siden er en anden sag. :-)

Mvh. Mikkel
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2012 - 18:27 #4
why do you need to have a field in every record to tell you how many records are in the table?

SELECT count(*) from YourTable
Avatar billede terry Ekspert
25. januar 2012 - 18:27 #5
.
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2012 - 10:46 #6
Ole, any chance of getting some feedback?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2012 - 11:12 #7
Hej Terry!
Ja jeg har faktisk forsøgt at skrive her og give point, men det lykkedes ikke.
Jeg kom ikke videre med feltet til automatisk at tælle op, men jeg har nu forsøgt noget andet, når rapporten er klar i Access, da eksporterer jeg den til Excell, og der er der fine tal langs kanten, og desuden skal jeg i dette tilfælde også indsætte en række i rapporten og slette en anden, det kan nemt lade sig gøre i Excell.
Det lyder lidt indviklet det her, det er det også, det er noget der skal bruges til et Bowlingstævne - NieneTap -
Men mange tak de svar jeg har fået, jeg er løbet ind i andre problemer, så jeg forsøger nok her igen.
Ole
Avatar billede terry Ekspert
05. februar 2012 - 11:40 #8
sounds like qa "round the houses" (complicated) solution using Excel, but if it works then great :o)

You should be able to select one of the answers made to give points.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2012 - 18:15 #9
Thanks