Avatar billede skaya Nybegynder
22. januar 2012 - 17:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows og aktivering

Hey!

Mit windows siger det ikke er genuine, men det er det. Har haft ringet ind til support og har fået dobbeltchecket det. De kunne ikke hjælpe mig med mit problem til trods for en halv times forsøg over telefonen. Jeg har prøvet at taste koden ind igen, men efter genstart popper det op igen. Jeg har også installeret det program, der checker om windows er genuine. Efter et stykke tid, prøvede jeg at restore mit C drev, sådan at alting blev restoret til dengang den blev installeret. Det virkede også, indtil jeg prøvede at downloade en sprogpakke og så var den gal igen med 'ikke genuine'. Når jeg går ind under windows activation siger den:

Status Not Available

Product ID: Not Available

Jeg fandt den her:

http://www.mydigitallife.info/fix-windows-7-activation-status-not-available-or-slmgr-0x80070422-error/

Men det virkede ikke. Nogen forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2012 - 17:50 #1
sprogpakke? du er vel ikke i gang med at få en dansk win7 til at være på engelsk (eller omvendt) - det må du ikke (hvis du ikke har topmodellen).
Kør tilbage til start - og lad være med at hente noget fra windows, som du ikke får tilbudt fra win-update. Så skal den kunne aktiveres.
22. januar 2012 - 18:11 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2012 - 18:21 #3
#2 - "fix-windows-7-activation" i linket giver ikke et hint?
Avatar billede skaya Nybegynder
22. januar 2012 - 21:12 #4
Det er en Windows 7 home premium OA. Og nej, prøvede ikke at gøre den engelsk. Prøvede at finde den del, der gjorde at jeg kunne se japanske tegn. Og fik den ikke installeret - det var bare ved oprettelsen til windows and den ikke gad - nåede ikke langt nok til at downloade nogen pakker :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 10:10 #5
japanske tegn er 'bare' passende fonte og evt noget med at skrive i modsat retning.
Kan du ikke aktivere windows over telefon? Det plejer at virke, da du bare skal love, at dette er den eneste installation med den licensnøgle.
Avatar billede skaya Nybegynder
23. januar 2012 - 10:31 #6
Som jeg sagde, har jeg allerede haft ringet ind og talt med dem og de sagde de ikke kunne gøre noget, men at de godt kunne se det var en rigtig kode :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 11:11 #7
tjek lige, at din dvd er den, der passer 100% til licensnummeret (det skal fx være "home premium sp1 dansk").
Ellers må du finde/låne en dvd (det er lovligt), der passer til din licens.
Avatar billede skaya Nybegynder
23. januar 2012 - 11:33 #8
Min DVD er den, der kom med computeren og mit licensnummer kom også med computeren, så tror da den er fin :/ Den cd jeg har er en 'bundle software' cd.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 11:39 #9
efter formatering lægger du win ind, så drivere fra medfølgende cd, henter viruskontrol og opdateringer, og venter med aktivering til det er på plads.
Avatar billede skaya Nybegynder
23. januar 2012 - 11:50 #10
Jeg havde win, drivere og virus. Det var i forbindelse med opdateringer at den ikke gad mig mere ><
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2012 - 12:15 #11
prøv en gang til og denne gang skal du lige starte med at slette alle partitioner, og så indlæse win på en helt bar disk - bare så der ikke ligger noget mærkeligt i den gamle recovery-partition.
Avatar billede skaya Nybegynder
24. januar 2012 - 10:24 #12
Jeg prøver det her når jeg får tid :)
Avatar billede skaya Nybegynder
24. januar 2012 - 10:26 #13
Skriver du lige et svar, så jeg kan give dig nogle point? Selv hvis det ikke virker, har du ihvertfald foreslået en del :)
Avatar billede skaya Nybegynder
21. maj 2012 - 00:20 #14
Meh