Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 16:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd fra DVD

Efter en komplet reinstallation har jeg fået god hjælp herinde til at løse problemer.
Imidlertid er der et, som består.

Lyden fungerer normalt alle andre steder, end på DVD drevet.
Den kan oven i købet spille musik-cd´er, men på film er der ingen lyd. Der mangler måske et flueben et sted, - eller en fil?

Jeg har søgt lidt i ældre spørgsmål og afprøvet de ting, der blev foreslået.
Et sted blever der talt om dolby og codec.
En fik sit problem løst ved et par codec filer.
Hvad er det, og hvor søger man?
22. januar 2012 - 16:22 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Har du styr på DRIVER software ?

Har du 100% WindowsUpdate ?

Hvilken "afspiller" til DVD ?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 16:37 #2
Et codec er en fil man henter, så hardware i pc og filformat kan kominikere sammen, og jeg tror også det er problemet i dette tilfælde.
Men #1 har også en endda væsentlig betydning.
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 16:45 #3
Åhja! Igenigen! Undskyld.
Mit system hedder XP home 2000.

Under "Egenskaber for lydenheder" finder jeg øverst på Hardwarefanen et DVD-spille-ikon. Ud for dette står der: TSST corp CD/DVDW SH-S182D

Jeg har en "inno3 universal CD driver (winDVD)". Bag på den står mine koder til WinDVD og WinDVD Creator, - men jeg ved ikke, om det er det, der er blevet indlæst. Spillen er nemlig skiftet ud, - og teknikeren, der installerede den hentede vistnok software på nettet.
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 16:47 #4
Åh, nu skal jeg nok huske det, med points.
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 16:57 #5
Jeg har lige kigget codecs igennem. Alle er tilsluttet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 17:02 #6
Tilsluttet???
Hvor har du kigget efter disse?
Codecs er noget man installerer så man kan afspille filer
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 17:25 #7
Lydenheder:hardware:codecs
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 17:26 #8
AJ! Jeg ville give DIG points! Hvordan filan gør man. HAR set Videoen.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2012 - 17:32 #10
Når der er nået en løsning, beder man hjælpen/hjælperne om at lægge svar som du gjorde i #7.
Det er kun med svar man kan uddele point.
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 17:37 #11
OK, så er jeg med.
Avatar billede dronningen Novice
22. januar 2012 - 17:41 #12
Har ledt efter drivere på nettet. Hmmm. Jeg må nok tilbage til reparatøren for at få skidtet til at virke.
Avatar billede dronningen Novice
08. februar 2012 - 09:10 #13
Jeg har givet op.
Er der nogen, som vil sende mig et svar, så jeg kan give points og lukke?
Avatar billede dronningen Novice
08. februar 2012 - 12:09 #14
ok, så skriver je til mig selv.