Avatar billede 12345689 Nybegynder
21. januar 2012 - 19:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gratisdns - opsætte subdomain

Hej

Jeg har lavet A-record på gratisdns.dk sådan at mitdomæne.dk peger på min ip-adresse (eksempelvis 12.123.13.13) på min Synology NAS. Det virker fint.

Derudover vil jeg gerne have at eksempelvis sub.mitdomæne.dk peger på en adresse der hedder 12.123.13.13/something  - Altså samme ip-adresse, men efterfulgt af /something

Jeg har prøvet med URL forward og subdelegering, men jeg kan ikke få det til at virke.

Hvordan skal det gøres?
Avatar billede kjeldsted Novice
21. januar 2012 - 19:42 #1
Så vidt jeg er oreinteret kan du kun pege på IP'er på din DNS opsætning. Så du skal sætte servere op (hvis muligt) til at skelne mellem domæne.dk og domæne.dk/something.

Ret mig hvis jeg tager fejl. Men jeg kan da i hvert fald med sikkerhed udelukke at det kan lade sig gøre med A records eller AAAA records.
Avatar billede 12345689 Nybegynder
22. januar 2012 - 15:11 #2
Kan det passe? jeg troede bare det var muligt med url forward eller lignende?

skal lige siges at jeg er en newbie hvad det her angår, så du har sikkert ret :)
Avatar billede kjeldsted Novice
22. januar 2012 - 15:35 #3
Nu er jeg heller ikke selv DNS ekspert, må jeg nok indrømme.

Og har lige efter en nærmere inspektion opdaget at der i boksen med A records ligger en URL forward. Man brude jo selvfølgelig kunne lave noget med disse.