Avatar billede m69hansen Nybegynder
18. januar 2012 - 18:22 Der er 8 kommentarer

Port Forwarding virker ikke korrekt

Hej alle..

Jeg har et problem som der irriterer mig meget. Jeg kan ikke lave en åben port i min router.

Routernavn: Netgear Wireless-G router WGR614 v9
Internet udbyder: Telenor

Jeg vil gerne lave en minecraft server. Og det kræver at man laver en åben port. Porten skal hedde 25565.
Jeg ved godt hvad min egen Server IP Address er.
Min server addresse skal hedde: 77.215.152.38 (som er min ip ude på nettet)

Men uanset hvad jeg prøver, åbner porten ikke.. Nogle gode foreslag til hvad jeg skal gøre? Jeg har prøvet at reset min router, så der ville komme standard instillinger på. Men igen uden held. Det er et stort problem for mig, også hvis jeg skal sende filer til andre. Det kan den, dog med meget begrænset hastighed. Min internet forbindelse er en 10/4.

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2012 - 19:14 #1
Den IP du nævner der, er da vist ikke helt korrekt.

Portforward er en videresendelse af en port til en given IP adresse lokalt. Den IP du nævner er den du har på nettet (ekstern IP), men det skal være den du har lokalt (intern IP).

Og så er din forbindelse 10/1.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2012 - 19:15 #2
Telenor kører med Zyxel routere.
Har du åbnet porte i denne også?
Avatar billede m69hansen Nybegynder
18. januar 2012 - 20:02 #3
Hey John.

Når jeg åbner min netgear og laver en Port Forwarding. Er det så ikke nok?

Der er en lille boks mellem min netgear router. Er det den du snakker om?
Avatar billede m69hansen Nybegynder
18. januar 2012 - 20:06 #4
John:

Ved slet ikke hvordan jeg kommer ind på Zyxel routeren?
Avatar billede m69hansen Nybegynder
18. januar 2012 - 20:30 #5
John:

Jeg er kommet in på Zyxel routeren. Men derinde ved jeg ikke hvordan jeg laver en åben port..
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2012 - 22:53 #6
Avatar billede m69hansen Nybegynder
19. januar 2012 - 10:00 #7
Hey Igen

Modelen jeg har hedder ZyXEL P660R-D1.
Avatar billede m69hansen Nybegynder
20. januar 2012 - 12:48 #8
Nu har jeg prøvet alt hvad der er foreslået i telenors guide.

Og intet virker endnu?

Hvad skal jeg gøre?