Avatar billede cornell22 Nybegynder
17. januar 2012 - 23:05 Der er 1 løsning

Mysql og sortering

argh, jeg kan slet ikke regne det her ud.... jeg håber en kan hjælpe mig..

jeg har en database der har ID, position, tekst... jeg har et jquery script der gør det muligt at arrangere mine tilføjelser til databasen igennem en browser og alt virker fint.. jeg tilføjer min data, og id bliver selvfølgelig 1,2,3 etc... og position altid 0... hvis jeg flytter den bliver den 1 eller 4 eller 2 whatever, det afhænger af hvor jeg placere indlægget... der bruges "ORDER BY position ASC" og det virker helt fint... men jeg ønsker at det nyeste indlæg ligger sig øverst, nu bliver det lagt lidt tilfældigt. er det muligt at sortere efter position men stadig ligge det nyeste ID øverst?!?!

Så jeg har mine position fx 2,0,1,3 og min id 3,2,1,0 og når jeg tilføjer en ny række så bliver det ikke efter 0 i position men øverst... Håber det gir mening...
Avatar billede cornell22 Nybegynder
02. marts 2012 - 21:05 #1
er løst..