Avatar billede cutehobbes Nybegynder
14. januar 2012 - 18:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brevfletning - flyt datakilde til netværksdrev

Hej,

jeg har en bruger der har lavet et brevfletningsdokument, som flere og flere andre skal bruge og kan få glæde af :)
Jeg skal ha flyttet til et netværksdrev (et hvor alle har læse/skrive adgang til)
Meningen er så at det er en bruger der opdaterer datakilderne eller hoveddokumentet - de andre brugere får en genvej til hoveddokumentet på skrivebordet.

Jeg har prøvet at tage brugerens filer og lægge det på netværket.
Placeret en genvej på mit skrivebord
Når jeg åbner dokumentet kommer der en SQL meddelelse op
Hvis du åbner dette dokument udføres flg. SQL kommando
Her siger jeg Ja
Så åbnes et nyt vindue - jeg skal vælge datakilde
Nu kan jeg så gå ind under Forsendelser og Redigere Modtager m.m. og lave selve brevfletningen

Mit problem er at Word/hoveddokumentet ikke husker hvor/hvilken datakilde den skal bruge.
Den peger stadig på C:\Documents and Settings\brugernavn\ o.s.v

Hvordan får jeg Word til at huske det - så de andre ikke skal vælge datakilde hver gang de åbner dokumentet?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
14. januar 2012 - 20:45 #1
Datakilden skal også være tilgængelig for alle brugerne, da data deri skal bruges under fletningen. Du skal derfor flytte datakilden til et sted, som alle brugere har adgang til (f.eks. samme mappe, som hoveddokumentet ligger i). Du skal så knytte den flyttede datakilde til hoveddokumentet og gemme det. Det er den version af hoveddokumentet, brugerne skal have adgang til. Datakilder kan i princippet gemmes i en hvilken som helst mappe, selv om Word altid starter med at vælge i én bestemt mappe - du skal bare via browseren finde frem til den ønskede datakilde og vælge den.

Du skriver ikke, hvilken version af Word, I bruger. Hvis det er Word 2007 eller 2010, kan datakilde tilknyttes via fanen Forsendelser > Vælg modtagere > Brug eksisterende liste (NB kommandonavnene er måske ikke helt præcise  - engelsk version: Mailings >Select Recipients > Use Existing List).

SQL-advarslen vil sandsynligvis stadig komme, men brugerne skal så blot vælge "Ja".

Det er muligt at undgå SQL-advarslen, men det kræver, at der involveres makroer, som midligdigt sætter advarslen ud af spil.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
15. januar 2012 - 09:42 #2
@lene
Det er Word 2007. Alle filer ligger i en mappe "Brevfletning" på et fælles drev :)
Jeg kan nu åbne dokumenet - og det er kun SQL advarslen der kommer. Den lader vi blive - men jeg skal ikke længere vælge datakilden hver gang. Tak for hjælpen, vil du lægge et svar? :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. januar 2012 - 10:05 #3
Velbekomme